Ми прозорі 

Річний звіт про діяльність закладу у 2023 – 2024 н. р.

Український колеж ім. В.О. Сухомлинського  Дніпровського району м. Києва заснований у 1988 році.

 

У закладі навчається понад 1000 учнів.

З 2016 року Український колеж ім. В.О. Сухомлинського  Дніпровського району м. Києва очолюю я - КУШНІР Євген Семенович

В Українському колежі ім. В.О. Сухомлинського   Дніпровського району м. Києва, який підпорядкований управлінню освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації, педагогічний та технічний персонал працює за п’ятиденним робочим тижнем. Режим роботи адміністрації з 08.30 до 19.30 щоденно, крім вихідних днів.

В Українському колежі ім. В.О. Сухомлинського, працює 79 педагогічних працівників з відповідною фаховою освітою.

За 2023 рік на зміцнення і модернізацію матеріально-технічної бази закладу освіти було використано 502,7 тис. грн бюджетних коштів.

Заклад має 73навчальних кабінети, три спортивних зали, із найсучаснішим обладнанням, актовий зал, бібліотеку, стадіон, їдальню, інші допоміжні приміщення.

У школі облаштовані два власні укриття для всіх учасників освітнього процесу, зокрема на 1148 осіб. Укриття забезпечені стаціонарними санвузлами, мають вентиляцію. Окрім того, для укриттів придбано: лави, ліхтарі, баки для води, біотуалет, спеціальні засоби для біотуалетів, каністри для запасу питної води, вогнегасники, лопати штикові, лом, сокири, дриль електричний, інвентар для прибирання в укритті, генератори, ємкості для технічної води.

Матеріально-технічна та навчальна база школи постійно оновлюється, поповнюється новим обладнанням для забезпечення освітнього простору. Велику увагу надано естетичному оформленню закладу освіти, технічному оснащенню, забезпеченню педагогів літературою, актуальними методичними посібниками з питань організації освітнього процесу.

Заклад відкритий для спілкування та обміну досвідом. Створено належні умови для перебування дітей в закладі освіти. Український колеж ім. В.О. Сухомлинського бере активну участь в житті району та міста, є базовим з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності та цивільного захисту населення, проводить зустрічі з керівниками інших регіонів країни, є постійним учасником районних заходів. У закладі діє розгалужена система виховної, зокрема гурткової роботи. Важливим аспектом внутрішнього іміджу колежу є проєктна робота педагогів, особливо функціонування Музею В.О. Сухомлинського.

Український колеж є учасником районних та міських методичних заходів, під час проведення яких презентує досвід з питань ефективної організації роботи освітнього закладу.

У колежі впроваджуються заходи щодо зміцнення здоров’я дітей, зниження захворюваності, здійснюється пошук та впровадження в роботу інноваційних навчальних методик, покращення роботи щодо створення безпечного розвивального середовища, охорони праці співробітників.

Налагоджена партнерська взаємодія з батьками. Злагодженість і наполегливість колективу дає змогу створювати сучасні комфортні умови для розвитку учнів і забезпечити попит серед мешканців району.

Відповідно до функціональних обов’язків та на виконання п. 3 наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005 № 55 «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів», керуючись Примірним положенням про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 № 178, з метою подальшого утвердження відкритої, демократичної, державно-громадської системи управління освітою, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності в школі, що базується на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації, презентую звіт про свою діяльність у 2023-2024 навчальному році.

Протягом звітного періоду я як директор школи керувався посадовими інструкціями та основними нормативно-правовими документами, які регламентують роботу освітнього закладу: Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про основні засади мовної політики в Україні», Статутом та чинними нормативно-правовими документами освітньої галузі.

Свою роботу та діяльність колежу висвітлюю в контексті комплексного самооцінювання колежу відповідно до чотирьох напрямків внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності, а саме:

ü    освітнє середовище колежу;

ü    система оцінювання здобувачів освіти;

ü    оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;

ü    управлінські процеси закладу.

РОЗДІЛ І ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

Освітній процес в Українському колежі ім. В.О. Сухомлинського (спеціалізованій школі № 272) розпочався відповідно до структури навчального року з 01 вересня 2023 року та тривав по 31 травня 2024 року. Навчальні заняття організовано відповідно до розкладу, затвердженого директором колежу та семестровою системою: І семестр тривав з 01 вересня 2021 року по 22 грудня 2023 року; ІІ семестр з 08 січня по 31 травня 2024 року.

Освітнє середовище закладу було і є безпечним та комфортним для учасників освітнього процесу. Як керівник закладу постійно працюю над його оновленням та покращенням.

   В умовах воєнного сьогодення, якщо йде мова про безпеку, одразу постає питання про наявність укриттів в освітньому закладі. Тому першочерговим завданням є їх функціонування в колежі. Підвальне приміщення площею 340 квадратних метрів основної будівлі переоблаштовано та діє як укриття №1.

   Оскільки укриття розраховане на понад 500 осіб, має два виходи. Воно забезпечене електроживленням, штучним освітленням, є вбиральні, встановлено виносні баки. Об’єкт відповідає протипожежним та санітарним нормам. Укриття №1 стало надійним прихистком для учнів 1 – 6 класів. За кожним колективом закріплено певне місце.

Докладено чимало зусиль, аби в 2023/2024 навчальному році було проведено роботи та облаштовано укриття №2 для учнів 7 – 11 класів. Підвальне приміщення площею 349 квадратних метрів основної будівлі трансформувалося та діє як укриття №2. Кошти виділено з місцевого бюджету в обсязі 2955456,11 грн.

На даному етапі вирішую проблему щодо облаштування території з урахуванням доступності для осіб з обмеженими фізичними можливостями. З метою створення безбар’єрного середовища проводиться капітальний ремонт вхідної групи, що передбачає розширення площі та встановлення пандуса.

Територія колежу обгороджено, убезпечено від доступу стороннього автотраспорту, на території закладу немає «схованок», де учні можуть залишитися без нагляду дорослих. Територія озеленена та затишна. Щоденно здійснюється огляд та прибирання.

Облаштування приміщень закладу не становить загрози травмування учнів та працівників (неслизька підлога, належним чином встановлені меблі у навчальних кабінетах, не загромаджені коридори, сходові клітини та рекреації̈).

Режим прибирання забезпечує чистоту та охайність місць спільного користування, коридорів та навчальних кабінетів, спортивних залів та рекреаційних зон.

У колежі дотримуються режиму провітрювання.

Утримання вбиралень відповідає санітарним вимогам. У поточному році проведено капітальний ремонт частини вбиралень.

Стан їдальні відповідає санітарно-гігієнічним нормам.

У приміщенні для приготування їжі дотримуються режиму зберігання продуктів та готових страв.

Результати анкетування учнів щодо комфортного перебування в закладі освіти наступні:

ü    58% здобувачів освіти зазначили, що їм подобається перебування у школі, 13,8%, відповіли, що дуже подобається, 20,6 % не дуже подобається.

ü    45,8 зазначили, що їм в цілому комфортно в школі, 22,6% відповіли, що комфортно, 25,7% не дуже.

У колежі є безперебійний доступ до Інтернету, що осучаснює освітній процес і сприяє використанню можливостей глобальної мережі. Мережа Інтернет доступна у всіх кабінетах, у фоє закладу, зонах рекреації, коридорах.

Право громадян на доступну освіту реалізується шляхом запровадження різних форм навчання, однією з яких є навчання за інклюзивною формою. Протягом 2023/2024 навчального року в колежі відповідно до заяв батьків та висновку ІРЦ здійснювалося інклюзивне навчання в семи класах: у 1 – Б – 2 учні, 1 – В – 2 учні, 1 – Г – 1 учень, 3-Б класі – 1 учень, 4 – А -1 учень, 4 – Б - 1 учень, 6 – Г- 1 учень, 7 – А – 1 учень. Організовано роботу з асистентами вчителів. Для учнів з особливими освітніми потребами за участю батьків, класних керівників, психолога розроблено індивідуальні програми розвитку. Уведено корекційно-розвиткові заняття з розвитку мовлення, соціально-побутового орієнтування. У колежі тричі на рік відбувається засідання команди супроводу дітей з ООП щодо складання та доповнення індивідуальної програми розвитку дитини. Облаштувано ресурсну кімнату для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

Робота навчального закладу із запобігання дитячому травматизму упродовж 2023/2024 навчального року здійснювалась відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», постанови Кабінету Міністрів України від 22.03.2001 № 270 «Про затвердження Порядку розслідування та обліку нещасних випадків невиробничого характеру», наказів Міністерства освіти і науки України від 31.08.2001 № 616 «Про затвердження Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу в навчальних закладах» (зі змінами), в редакції, затвердженій наказом Міністерства освіти і науки України від 07.10.2013 №1365 «Про внесення змін до Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу в навчальних закладах», від 01.08.2001 №563 «Про затвердження Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і закладах освіти» (зі змінами), від 18.04.2006 №304 «Про затвердження Положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці в закладах, установах, організаціях, підприємствах, підпорядкованих Міністерству освіти і науки України» (зі змінами), листів Міністерства освіти і науки України від 26.05.2014 №1/9-266 «Про використання Методичних матеріалів «Вимоги безпеки під час канікул», від 16.06.2014 №1/9-319 «Про використання методичних матеріалів щодо організація навчання і перевірки знань, проведення інструктажів з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності в загальноосвітніх навчальних закладах.

У 2023/2024 навчальному році питання збереження життя і здоров’я учнів та запобігання випадкам дитячого травматизму розглядалося на засіданнях педагогічної ради, інструктивно-методичних нарадах при директорові, засіданнях шкільних методичних комісій класних керівників тощо.

У колежі функціонує система профілактичної роботи з цих питань, яка включає в себе комплекси занять за розділами, які учні вивчають на уроках з «Основ здоров’я» та на годинах спілкування. Упродовж навчального року проводились Дні безпеки, лекції, турніри та інші заходи з питань запобігання різних видів дитячого травматизму згідно з планом виховної роботи.  На кожному поверсі є план евакуації на випадок пожежі, повітряної тривоги або інших стихійних лих. Стан роботи з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії під час освітнього процесу в колежі у 2023/2024 навчальному році контролювався адміністрацією школи.

Учителями проводилися інструктажі з безпеки життєдіяльності, що зафіксовано в окремих журналах на уроках фізичної культури, трудового навчання, фізики, хімії, інформатики, біології, під час прогулянок, екскурсій; бесіди з попередження усіх видів дитячого травматизму перед виходом на осінні, зимові та літні канікули.

У 2024/2025 навчальному році педагогічному колективу доцільно продовжити роз’яснювальну роботу з питань попередження дитячого травматизму, надалі контролювати поведінку учнів на перервах, під час екскурсій, спортивних заходів тощо.

Протягом 2023/2024 навчального року здійснювався контроль за виконанням вимог щодо безпеки життєдіяльності учнів, дотримання правил дорожнього руху, технічної безпеки, протипожежної безпеки під час освітнього процесу та в позаурочний час. У роботі з дітьми педагогічні працівники дотримувалися вимог законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», «Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу», комплексних заходів по школі щодо збереження життя та здоров’я учнів, запобігання травматизму. Класні керівники вчасно проводили з учнями інструктажі з ТБ, заходи в рамках тематичних тижнів з безпеки життєдіяльності, щотижневі бесіди про збереження життя та здоров’я, про що робили записи встановленої форми в журналах з ТБ.

Питання безпеки життєдіяльності учнів під час освітнього процесу та в побуті обговорювалися під час педагогічних рад, на нарадах при директорі, на батьківських зустрічах.

Проведена соціальна паспортизація класів колежу. Складено і опрацьовано списки дітей-сиріт, дітей з особливими потребами, дітей, які знаходяться під опікою та позбавлені батьківського піклування, дітей з багатодітних сімей, із малозабезпечених сімей, із неповних сімей тощо.

Класні керівники та вчителі постійно опікуються своїми учнями. На кожному поверсі є чергові вчителі, класоводи 1-4-х класів супроводжують та знаходяться разом з дітьми в їдальні. Класні керівники володіють інформацією про зайнятість дітей в позаурочний час, залучають до гурткової роботи, у разі потреби проводять індивідуальні бесіди з батьками та дітьми.

Цей напрямок роботи потребує корекції і сумісних зусиль щодо покращення, а саме:

ü    класним керівникам та вчителям-предметникам відповідально ставитись до обов’язків «чергового вчителя»;

ü    привчати учнів до культурної поведінки в школі, виховувати повагу до учасників освітнього процесу, потребу дбати про збереження шкільного майна.

Головні завдання підготовки у сфері цивільного захисту школи у 2023/2024 навчальному році виконані. Були затверджені плани основних заходів підготовки цивільного захисту на 2023/2024 н. р., уточнені Плани дій структурних підрозділів у режимах повсякденної діяльності та в режимі повітряної тривоги. Підготовка з цивільного захисту учнів школи проводилася під час вивчення курсів «Основ здоров‘я» у 4-9-х класах; предмета – «Захист України» в 10-11-х класах.

Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального збалансованого харчування дітей протягом часу перебування у закладі. Організація харчування учнів закладу регламентується законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» (зі змінами та доповненнями, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України), іншими нормативними документами.

Згідно з вищезазначеними документами та затвердженим перспективним меню учнів 1-4 класів забезпечено сніданками, ГПД – обідом, учні 5-11 класів – одноразовим гарячим харчуванням. Гаряче харчування  учнів відбувається згідно з графіком їдальні. Щоденний контроль за організацією харчування учнів 1-11 класів здійснюється медичною сестрою з дієтичного харчування. Звільнення дітей пільгових категорії від сплати за харчування здійснюється відповідно до нормативних документів.

Заклад укомплектовано штатом кухарів та підсобними робітниками. Поточні ремонти харчоблоку, ремонт обладнання, заміна посуду здійснювалися за бюджетні кошти. Протягом року адміністрацією закладу та органами громадського самоврядування проведено перевірки організації та якості харчування.

Продукти харчування  та продовольча сировина надходять  до закладу разом із супровідними документами, які свідчать про їх походження та якість. Облік дітей, охоплених безкоштовним харчуванням, та за кошти батьків здійснюється класними керівниками та працівником їдальні. Обов’язково ведеться щоденний облік харчування дітей за бюджетні кошти та батьківські кошти.

РОЗДІЛ ІІ. СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

  На закінчення 2023/2024 навчального року в початкових класах колежу навчалося 392 учнів, у 5-9 класах – 556 учнів, у 10-11 класах – 135 учнів.

Згідно з річним планом роботи освітнього закладу на 2023/2024 навчальний рік адміністрацією було проведено аналіз досягнень учнів 1-4, 5-11-х класів за 2023/2024 навчальний рік.

За підсумками аналізу навчальних досягнень 2023/2024 навчального року із 1083 учнів 1-11 класів:

ü    194 учнів 1-2 класів оцінено вербально і оформлено свідоцтва досягнень;

ü    198 учнів 3-4 класів оцінено рівнево і оформлено свідоцтва досягнень;

ü    1015 учні переведено на наступний рік навчання;

ü    68 учень закінчив навчання;

ü    79 учнів нагороджено Похвальними листами «За високі досягнення у навчанні»;

ü    не атестованих учнів немає.

Проаналізувавши стан успішності учнів окремо по класах, можна зробити висновок, що в кожному є резерв учнів, які б могли досягти свого основного рівня.

Є учні в колежі, які навчаються на початковому рівні. Цей показник викликає занепокоєння. Дане питання розглядалося на нараді при директорові й на засіданнях методичних комісій, з’ясовувались причини низької успішності. Серед них визначено такі:

ü     відсутня можливість системної роботи із учнями, які не встигають, через повітряні тривоги та відключення електроенергії;

ü     емоційний стан учнів, пов’язаний із воєнним станом;

ü     недостатній зв’язок учителів із батьками.

Одним із шляхів покращення якості освіти, виховання особистості, здатної до самореалізації, професійного зростання й мобільності в умовах сучасного суспільства є впровадження вивчення профільних предметів в старшій школі. Так у 10-11 класі запроваджено вивчення української мови та історії як профільних предметів.

Адміністрацією та педагогічним колективом колежу проведено послідовну роботу щодо збереження шкільної  мережі.

Середня наповнюваність класів у 2023/2024 навчальному році становить 28 учнів. Основними заходами зі збереження контингенту учнівбули:

ü    організація навчання за очною, дистанційною та сімейними

           формами;

ü    контроль відвідування учнями навчальних занять;

ü    організація навчання за інклюзивною формою;

ü    функціонування гуртків;

ü    індивідуальна робота з учнями та батьками;

ü    надання закладом якісної освіти.

Аналіз причин руху учнів свідчить, що вони зумовлені зміною місця проживання родини.

РОЗДІЛ ІІІ. ОЦІНКА ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

Протягом 2023/2024 навчального року педагогічні працівники закладу працювали над науково-методичною проблемою в методичних комісіях (кафедрах):

ü    україністики;

ü    іноземної філології;

ü    природничих наук;

ü    точних наук;

ü    суспільних наук;

ü    здорового способу життя;

ü    етико-естетичних наук;

ü    початкових класів;

ü    класних керівників.

Аналіз роботи методичних комісій засвідчує, що основну увагу вчителі надавали підвищенню фахової майстерності, розвитку власної творчої особистості, спільному вирішенню завдань, поставлених методичними комісіями щодо втілення сучасних інновацій та педагогічних технологій, сприяли творчому підходу до реалізації ідей програм з кожного предмета на забезпечення, засвоєння й використання найбільш раціональних методів і прийомів навчання та виховання колежан. На засіданнях методичних комісій розглядались такі питання:

ü    виконання Державних стандартів освіти;

ü    вивчення й реалізація основних положень нормативних і директивних документів про освіту;

ü    опрацювання методичних рекомендацій щодо вивчення базових дисциплін у 2023-2024 навчальному році;

ü    методика організації та проведення сучасного уроку;

ü    використання інтерактивних технологій як засіб підвищення ефективності уроку;

ü    формування предметних компетентностей в учнів;

ü    робота з творчо обдарованою молоддю, залучення до участі в різноманітних конкурсах, олімпіадах;

ü    вивчення передового педагогічного досвіду вчителів Києва та України.

Робота методичних комісій була спланована, засідання проводилися на належному рівні з обговоренням науково-теоретичних питань і практичної діяльності вчителів.

Питання методичної роботи з педагогічними кадрами, удосконалення професійної майстерності були предметом обговорення на засіданнях педагогічних рад, адміністративних нарад, нарад при директорі.

Аналіз підсумків навчального року дає підстави зробити висновки, що зріс рівень фахової майстерності педагогів. Педагогічний колектив в процесі діяльності реалізував мету виховання, навчання та розвитку дітей, поставлену на початку навчального року.

Разом з тим в організації методичної роботи є певні проблеми:

• недостатньо налагоджене взаємовідвідування уроків учителями;

• кожна методична комісія автономна у своїй роботі й мало пов’язана з роботою інших комісій;

• учителі інертні до публікацій методичних розробок у фахових виданнях;

• потребує покращення робота із залучення вчителів до участі в конкурсі «Учитель року».

ВИХОВНА РОБОТА

У 2023-24 навчальному році зусилля педагогічної, батьківської громадськості були спрямовані на реалізацію численних колежанських проєктів, основна мета яких була спрямована на згуртування колежанської родини через ефективну взаємодію між учасниками освітнього процесу; упровадження інноваційних вирішень сучасних освітніх проблем; практичні дії для розвитку компетентностей.

Протягом навчального року проведено численні виховні заходи як на рівні класів, так і паралелей.

Уроки та екскурсії у зразковому Педагогічному музії Українського колежу ім. В.О. Сухомлинського: музейні уроки для першокласників; екскурсія для студентів ім. М. Драгоманова «Таке коротке, але яскраве життя» та музейний урок «Януш Корчак. Життя заради дітей»; уроки патріотизму «Маленькі кроки до великої Перемоги»; святковий брейн-ринг серед педагогічного колективу «У пошуках найголовнішого»; національно-патріотичний захід «Пес Патрон шукає друзів»; музейний брейн-ринг для 4-А та 10-А класів; зустріч у музейному просторі з учнями, які перший рік навчаються в колежі «Історія Українського колежу ім. В.О. Сухомлинського»; музейні уроки до Дня української писемності і мов «Здрастуй, слово, українська мово!», «З добром у серці, з Україною в душі», «Робити добрі справи – це українська традиція»; зустріч учнів 4-х класів із захисниками України; «Україна – територія гідності й свободи»: виховний захід для учнів       4-х класів; флешмоб учнів 2-4 класів до Дня ЗСУ «Дитячими долонями закриєм Україну».

Освітні заходи:історичний брейн-ринг «Українське козацтво», просвітницька естафета старшокласників про національно-визвольну війну українського народу під проводом Б. Хмельницького та про історію козацтва в цілому; «Василь Сухомлинський. Твори і Творці» – спільний проєкт Українського колежу ім. В.О. Сухомлинського і Національної бібліотеки України; проведені заняття STEM-майданчика «Чарівний світ роботів»; відбулася зустріч з Дмитром Байкєнічем, старшим науковим співробітником Національного музею Голодомору та творча зустріч з дитячими письменницями Ланою Ра та Лілією Гудзь; урок «Фінансова грамотність» провели представники міжнародної молодіжної організації AIESEC та проведені уроки «Секрети банкноти української гривні», «Платіжна безпека»; колежани — активні учасники Освітнього Хакатону - 2023; поетична година «Павло Тичина – митець, поет, музикант»; марафон читання творів Василя Сухомлинського для дітей; реалізовано колежанський проєкт «Говорімо українською»; проєктна робота «Видатні жінки України»; мовознавчий КВК, присвячений 210-річчю з Дня народження Тараса Шевченка; години спілкування «Слова, що порвали кайдани»; фестиваль поезії «Шевченкове слово в наших серцях»; колежанський проєкт першокласників до 210-річниці з дня народження Т. Г. Шевченка», предметні уроки, дослідження, експерименти: «Математика у вишиванці», «Цікава хімія», «Магматизм та вулканізм у природі»; вчительська поетична вітальня «Тарас Шевченко»; урок права «Незнання законів не звільняє від відповідальності», який провів випускник колежу та практикуючий юрист Віктор Олександрович Кармазін; урок «Гімн України українською жестовою мовою»; для старшокласників операторами аеророзвідки 112 бригади 244 батальйону ТРО ЗСУ проведені уроки Захисту України.

Співпраця з освітніми закладами та громадськими організаціями України та світу: колежани - учасники проєкту «Україна розмовляє англійською», який реалізувала ГО «Смарт освіта» за підтримки Educo Fundation у партнерстві з ГО «Classrooms without walls»; лекція для колежан «Про фактори розпізнавання небезпечних зон та предметів, правила безпеки» від представників гуманітарної громадської організації HALO Trust; старшокласники брали участь у науково-дослідницькій діяльності на кафедрі хімії Українського державного університету імені Михайла Драгоманова; команда учнів взяла участь у Київському міський турнір юних істориків, який організовав Інститут післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка; у колежі відбулася зустріч зі студентами Гарвардського університету США, які вивчають політологію східноєвропейських країн; продовжувалася співпраця з бібліотекою ім. П. Тичини, де проводилися цікаві зустрічі, презентації, диспути та конференції за участі колежан; налагоджена співпраця з скаутським об'єднанням «Відрада», представники якої завітали з подарунком - Вифлеємським вогнем миру для колежанської родини; сертифіковані тренери ГО «Асоціація саперів України» проводили для учнів бесіди «Безпека навчальних закладів під час воєнного стану»; міський центр сім’ї «Родинний дім» організував для першокласників захід національно-патріотичного спрямування «Пес Патрон шукає друзів».

Волонтерська діяльність: систематично проводилися акції «Донати ЗСУ - замість квітів»; організовували для воїнів ЗСУ посилки зі смаколиками, медикаментами, сувенірами, малюнками, теплими речами, засобами гігієни; донати для бійців роти ударних безпілотних авіаційних комплексів Ахіллес 92-Ї окремої штурмової бригади імені кошового отамана Івана Сірка, де служить вчитель колежу Гриценко Андрій Васильович та для випускників колежу Коляди Святослава, Ворошнова Миколи, Мазарчука Артема, Ладика Нікіти; проводилися майстер-класи серед учнів початкової школи із виготовлення ангелів-охоронців, вітальних різдвяно-новорічних листівок для воїнів ЗСУ, серед учнів середньої школи «Виготовлення квітки Мак». Учнівський, батьківський та учительський колективи співпрацюють з волонтерами Всеукраїнської молодіжної платформи «Молодіжні цінності», Міжнародного жіночого руху «За сімейні цінності», волонтерською організацією «Лісові павучки», ГО Волонтерської Сотні, ГО Українська Волонтерська Служба; старшокласники для учнів середньої школи проводили уроки волонтерства «Як творити добро тут і зараз».

Позакласна робота: створена відеопрезентація «Випускники-захисники колежу», «День Соборності»; проводилися благодійні ярмарки домашніх смаколиків «Разом до Перемоги»; виставки композицій «Сонце єдине»; святковий        захід     до     35-річчя   заснування    Українського    колежу

ім. В.О. Сухомлинського «Українська школа добротворення»; проєктна робота одинадцятикласників «Голодомор очима українців»; зустрічі у музейному просторі колежу зі старшокласниками «Благодійництво – це традиція українського народу!»; тематичний захід в річницю вшановування пам’яті героїв Небесної Сотні «Героями не народжуються»; учні початкової школи провели патріотичний флешмоб до Дня міжнародного дня безневинних дітей-жертв агресії «Дитячими долонями закриємо країну», а старшокласники підготували   відеорепортаж «Втрачене дитинство»; колежанський проєкт першокласників «Вишиванка – генетичний код українців»; учні середньої школи стали учасниками інтелектуальної гри «Травневий марафон» під час якого знайомилися з особливостями травневих свят: День музеїв, День Європи, День вишиванки, День науки, День Києва, День матері та День заснування Дніпровського району м. Києва; з нагоди пам’яті та перемоги над нацизмом у Другій світовій війні проведені години спілкування «Історія повторюється»; старшокласники, гості та друзі загиблого Героя, випускника колежу Олександра Петренка відкрили меморіальну дошку та створили пам’ятне відео «В пам’ять про Олександра Петренка»; учні 9-х класів були запрошені на зустріч з воїнами полку «Азов», яку організували батьки 9-х класів, а 10 - класникам воїни ЗСУ розповіли про історію створення 12 бригади спеціального призначення "Азов" Національної гвардії України; проведений конкурс «Українська мальовка»; для для учнів початкової школи урок «Міжнародний день пам’яті Чорнобиля»; учні шостих класів на виїздній екскурсії досліджували літосферу в гіпсовій печері Атлантида; першокласники підготували   проєктну відеороботу до Дня Землі та до Дня доброти; колежани початкової школи провели заходи «Твори добро» та «Гарбузова вечірка», «День Сніговика», «День хліба», «Світ музики і казки»; випускники брали участь у конкурсі «Київський вальс»; для колежан проведена вікторина «Правила дорожні знай і завжди їх пам’ятай!»; п’ятикласники створили патріотичний проєкт «Я крапля в океані», а шестикласники поєднали вивчення англійської мови із знаннями українських символів, історичних подій 2013-14 років; проведено мистецькі виставки «Мелодії у струнах душі» та «Сяйво почуттів»; створена відеопрезентація від учнів, які навчаються дистанційно «Різдвяний релакс», «Різдво в Європі». Учні колежу брали участь у легкоатлетичному марафоні, який проходив на ВДНГ від RunUkraine; провели гру між вчителями та колежанами «Артбол», спортивний колежанський Олімп, брали участь у районних та міських змаганнях з баскетболу, пляжного волейболу, волейболу на «Кубок Олімпійського чемпіона Бориса Терещука», з футболу «Шкіряний мʼяч», з футзалу, у змаганнях «Пліч-о-пліч».

Велика Рада Об’єднаних сердець до проведення заходів Освітнього Хакатону, організувавши День самоврядування; провела тематичні заходи до осінніх, зимових та весняних свят; створювали відеопривітання до Дня вчителя, Дня ЗСУ; для учнів перших класів провели святковий захід «День Святого Миколая» та учнівський проєкт «Тиждень колежанських активностей»; просвітницькі лекції, бесіди для учнів середньої школи.

              Профорієнтаційна робота.У колежі проводилися профорієнтаційні зустрічі-бесіди: з представником Національної академії Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького, з викладачами Київського фахового коледжу прикладних наук; цикл бесід «У світі професій», які організували батьки колежан: «Розробка ігор, не так просто», «Перукарська майстерність», «Філологія в житті», «Інформаційні технології», «Лінгвістика», «Право».

Участь у районних та міських заходах: Андрусенко Софія, учениця 9 класу здобула 1 місце на престижній міжнародній конференції з математики Euromath 2024 у номінації з індивідуальних виступів, яка відбулася у Римі; команда колежу посіла ІІ місце у міському історичному турнірі, який проходив на базі Інституту ім. Б. Грінченка; 1місце у міському турнірі «Афінський форум» 2024; 1 місце у міському конкурсі-грі «Музейний квест», 2 місце у районному конкурс читців творів Кобзаря; 3 місце у конкурсі «Київський вальс»; 2 місце в змаганнях «МОЛОДИЙ ПАТРІОТ», організаторами якого були БФ «SUPPORTAZOV» ТА ГО «ЦЕНТУРІЯ» за підтримки Департаменту молоді та спорту КМДА. Спортивні досягення колежан: U 11- збірна колежу 1 місце у Дніпровському районі, на чемпіонаті Києва зайняв 2 місце у групі; U12 - 3 місце у Дніпровському районі; U13 – 2 місце у Дніпровському районі. Спортивні змагання «Пліч-о-пліч»: волейбол (хлопці) 2009 р.н. 2 місце у Дніпровському районі, волейбол (дівчата) 2009 р.н. 1 місце у Дніпровському районі, баскетбол (дівчата) – 3 місце у Дніпровському районі, баскетбол (хлопці) 3 місце у Дніпровському районі, футзал U12 - 2 місце в Дніпровському районі. Колежани – активні учасники та переможці конкурсів: дитячої творчості «Я вірю в Україну і свій народ!», «Світ моря», «Space Dreams - 2024», «Happy Easter», районного конкурсу-виставки «Первоцвіти підохороною», «АRТ-гарбуз 2023», «Ялинка New Style», «Новорічно-різдвяний декор», «Птахи різні та дивовижні», «В очікуванні Різдва», конкурсу дитячого малюнка «Моя нова Мрія» (від авіакомпанії «Антонов» та благодійного фонду «Разом для України»), «Моя космічна мрія» (ГО"АсоціаціяНоосфера"), міського конкурсу історичних постерів учнівської молоді м. Києва «Єдина назавжди», присвячений Дню Соборності України, міського марафону #МОЯ_УКРАЇНА_2027, міського медійного марафону «Герої сьогодення», виставки-конкурсу декоративно-прикладного мистецтва «Нас єднає вишиванка», міського конкурсу краєзнавчих робіт «Найцікавіша історія експоната». Гуртківці вокальної студії «Суцвіття» брали участь у Міжнародному фестивалі-конкурсі "Соняшник" (дистанційно),   Всеукраїнському фестивалі «Етнічний віночок» у Дніпровському районі                           м. Києва, районному конкурсі пісні «Найдорожче» . Учасники зразкового вокально-хореографічного ансамблю «Яблуневий        цвіт» брали участь у фестивалі «Різдвяна феєрія»,   у традиційному святі «Колодій. Масляниця», у мистецькому заході «День дитячої творчості», які проходили у Національному музеї народної архітектури та побуту України.

              Міжнародна співпраця:у колежі відбулася зустріч педагогічного колективу з представницею міжнародної української школи Литви міста Вільнюса Оксаною Воронець; в рамках міжнародної угоди з Українською паризькою школою при посольстві України в Парижі відбулася зустріч Оленою Внуківською, керівницею проєкту Франція-Україна. Учні колежу, які тимчасово знаходяться за кордоном та навчаються дистанційно, стали активними учасниками мистецьких заходів, патріотичних флешмобів, наукових конференціях Канади, США, Польщі, Франції та Німеччини.

              «Модель «здорової» школи СТОП БУЛІНГ»:проведено педагогічну раду «Булінг та мобінг у закладах освіти: шляхи запобігання та протидії», бесіди з учнями «Гендерна рівність», «Як створити у класному колективі соціальний простір, вільний від насильства?», «Як підтримувати своє фізичне, ментальне та психологічне здоров’я?», години спілкування «Вчимося бути толерантними», «Всі ми – різні, всі ми – рівні», учні переглядали та обговорювали тематичні відеоролики «Почни говорити», «Розкажи дорослому, якому довіряєш», тренінг «5 простих кроків, які можуть змінити якість життя». Серед колежан та їхніх батьків психологічною службою колежу продовжували працювати група самодопомоги, яка співпрацює з ГО «Центром психологічного та фізичного здоров’я «Ейра» у рамках наданого Посольством Швеції проекту з психосоціальної реабілітації жертв війни. Соціальна служба колежу співпрацювала з соціальною школою Реал Мадрид Громадська організація «Епіцентр дітям». Серед учнівських колективів проводилися конкурси пам’яток «Формування позитивного клімату у класному колективі», анкетування серед учнів щодо комфортного перебування у школі, уроки толерантності «Доброзичливі стосунки з іншими», «Модель здорової школи», інформаційний урок «Безпечні літні канікули», «Ми – проти насилля!»

              На розвиток творчого потенціалу та набуття позитивного досвіду добротворення учнів спрямована діяльність гуртків: «Небокрай», «Небокрай», «Чародія», «Влучний стрілок», художня студія «Обрій», вокальна студія пісні «Суцвіття», «Весела французька», спортивні танці «Рондо», «Дебатний клуб», «Леголенд», вокально-хореографічного ансамблю «Яблуневий цвіт».    

              Колежанські колективи протягом року активно відвідували музеї, виставки, парки, театри Києва, а саме: кінотеатри з показом українських фільмів та мульфільмів, зоопарк 12 місяців та міста Києва, планетарій, експериментаріум, кіностудію STAR MEDIA, кулінарні майстерні, завод Дніпролаб, океанаріум. Музеї: води, маріонеток, пошти, становлення української нації, темряви, історії Києва, книги, медицини, Національного університету оборони Києва, парки Наталка та Закревського періоду, парк-музей «Україна в мініатюрі», Русанівську набережну, історичний Київ, Печерські пагорби, «Київські замки», Співоче поле, ботанічні сади Києва, різдвяну фабрику мрій, будинок-музей Т. Шевченка, фабрику ялинкових прикрас, бібліотеку П. Тичини. Організовували екскурсії у міста України: Переяслав, Умань, Львів, Переяслав-Хмельницький.

Вектором діяльності в освітньому закладі таких центрів виховної роботи, як Музею В.О. Сухомлинського, Зимового саду, Центру дитячої творчості «Суцвіття», Інформаційно-бібліотечного центру визначено всебічний розвиток учнів.

Аналіз виховних заходів обумовив висновок про високий рівень їх організації та проведення з використанням сучасних інформаційних та виховних технологій.

РОЗДІЛ ІV. УПРАВЛІНСЬКІ ПРОЦЕСИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

Як керівник закладу освіти розумію, що якість освітньої діяльності неможлива без розуміння шляхів розвитку закладу освіти. Цілі розвитку та основні кроки задля їх досягнення сформульовано в Стратегії розвитку, що містить визначення цінностей, яких дотримується колеж.

Протягом 2023/2024 н. р. заклад освіти працював за освітніми програмами (погоджено педагогічною радою, протокол №1 від 29.08.2023 року), складеною відповідно до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів, яка враховувала профільність навчання, побажання учнів та батьків.

Освітня програма для 1-4 класу розроблена відповідно до Закону України «Про освіту», Державного стандарту початкової освіти на основі типової освітньої програми для 1-4 класів закладів загальної середньої освіти, розробленої під керівництвом О. Я. Савченко.

Освітня програма ІІ ступеня (базова середня освіта) розроблена на виконання Закону України «Про освіту» та постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» на основі типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 405:

Освітня програма ІІІ ступеня (профільна середня освіта) розроблена на виконання Закону України «Про освіту» та постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» на основі типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 408.

Реалізація інваріантної та варіативної складових навчального плану здійснювалась за програмами, затвердженими Міністерством освіти і науки України. Варіативна частина робочого навчального плану в 2023/2024 н. р. була спланована на врахування побажання учнів, запитів батьків, кадрове та навчально-методичне забезпечення. Години варіативної складової використані для поглибленого навчання, курсів за вибором, факультативів з метою надання якісної освіти.

У 2023/2024 навчальному році колеж працював за річним планом, затвердженим за засіданні педагогічної ради № 1 від 29.08.2023 року, що включав розділи із управлінської діяльності, навчально-виховної, навчально-методичної та виховної робіт, контрольно-аналітичну та фінансово-господарську діяльність закладу.

Для здійснення самооцінювання якості освітньої діяльності у закладі освіти розроблена внутрішня система забезпечення якості освіти, що включає критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників та здобувачів освіти,управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти, систему та механізм забезпечення академічної доброчесності, інклюзивного навчання тощо. Проте варто визнати, що моніторинг освітньої діяльності протягом 2023/2024 року здійснювався лише частково, що пов’язано із воєнним станом, великою кількістю повітряних тривог. Цього навчального року адміністрацією навчального закладу здійснювалося вивчення системи роботи лише вчителів, що атестувалися, протягом навчального року вивчався стан ведення класних журналів. На основі перевірки проведено методичні консультації.

Для об’єктивного оцінювання діяльності закладу в цілому, зокрема й ефективності роботи керівника проведено анкетування педагогічних працівників, учнів та батьків, що дало змогу сформувати своєрідну оцінку стану діяльності колежу. Анкетування проводилося цілком анонімно з використанням Google-форм.

Результати анкетування педагогічних працівників.

ü    59,1 % вчителів зазначили, що у закладі освіти створені належні умови для постійного підвищення кваліфікації педагогів, їх чергової та позачергової атестації, добровільної сертифікації, 13,6% відповіли, що переважно так.

ü    68,2% педагогів задоволені освітнім середовищем та умовами праці у закладі, 22,7% – цілком задоволені, 9,1% переважно задоволені.

ü    40,9% відповіли, що створено умови для співпраці, 59,1% відповіли, що в цілому психологічний клімат в закладі сприяє співпраці, але переважно ситуативно.

ü    59,1% учителів переважно задоволені мотиваційними заходами, які практикуються, 22,7% задоволені, 13,6% переважно незадоволені.

Щодо результатів анкетування учнів, то:

ü    61% здобувачів освіти зазначили, що їм подобається перебування в колежі, 11,8 %, відповіли, що дуже, 20,6% - не дуже.

ü    47,8% зазначили, що їм в цілому комфортнову школі, 20,6% відповіли, що комфортно, 25,7% - не дуже комфортно.

ü    32,4% здобувачів освіти стверджують, що вони почувають себе безпечно в колежі, 52,9 здебільшого, так, 9,6% - здебільшого ні.

ü    46,3 % учнів зауважили, що не відчувають булінгу у школі, 39,7% відповіли щодо них були поодинокі булінгу та цькування, 8,8% зазначили, що досить часто відчувають цькування.

ü    34,6% учнів вважають, що їхня думка завжди і вповній мірі враховується під час проведення уроків, 41,2% враховується під час проведення окремих предметів, 14% вважає, що більшість вчителів нав’язує свою думку як єдино правильну, 10,3%, що думка учнів практично не враховується.

Результати анкетування батьків.

ü    58,7 % батьків зазначили, що в дитини ніколи не виникало проблем з адаптацією, 38,3% - зазначили, що іноді..

ü    37,1 % зазначили в анкетуванні, що їм вдається поспілкуватися з керівництвом закладу та досягти взаєморозуміння, 37,7% - переважно так, 18% - іноді, 7,2% - ніколи.

ü    55,1% батьків переважно задоволені організацією освітнього процесу в колежі, 28,7% задоволені, 9,8% незадоволені тощо.

ü    19,8% батьків вважають, що учителі завжди справедливо оцінюють навчальні досягнення їхньої дитини,68,3% вважають, що переважно так, 12% що інколи оцінювання справедливе.

ü    16,2% батьків повністю задоволені харчуванням дитини у школі, 58,1% - переважно задоволені, 16,8 % переважно не задоволені, 9 % повністю не задоволені.

ü    79,6% батьків у анкетуванні зазначили, що їхні права як учасників освітнього процесу практично не порушуються, 13,2 відповіли, що інколи порушуються, але вирішуються, 7,2%– інколи порушуються і не вирішуються.

Результати зазначеного анкетування враховано під час розроблення річного плану роботи колежу на 2024/2025 навчальний рік.

Особливу увагу, як керівник, хочу звернути на фінансове та матеріально-технічне забезпечення колежу. Протягом 2023/2024 навчального року, окрім облаштування укриття, здійснювалися і інші поточні ремонтні роботи вартістю1258519,2 грн, зокрема модернізовано вбиральні закладу. Також були придбані канцелярські товари.

Хочу зазначити, що колеж працює в режимі стабільності. Проте, на сьогодні залишається багато нагальних проблем, які необхідно вирішити. Адміністрація закладу постійно вивчає потреби учнів та працівників, готує і доводить до відома засновника запити для задоволення потреб закладу освіти та відстежує їх реалізацію.

Дляуспішної роботита конструктивної взаємодії здобувачів освіти, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу освіти важливе значення має створення сприятливого психологічного клімату в колективі.Це є визначальним чинником для створення комфортних умов для здобувачів освіти та педагогічних працівників. Завжди схиляюся до конструктивного вирішення конфліктів задля прийняття рішення, яке задовольнятиме учасників конфлікту.

Однією з важливих складових управлінського процесу є безумовне виконання вимог статті 30 Закону України «Про освіту», яка визначає перелік обов’язкової інформації, яку заклад має оприлюднювати. У нашому навчальному закладі функціонує офіційний сайт, де є відкритий доступ до вищезгаданої публічної інформації. Сайт колежу постійно оновлюється, висвітлює події, які відбуваються, є одним із інструментів організації навчання. Життєдіяльність колежу висвітлюється також на офіційній Facebook-сторінці, що є більш популярною серед батьків.

Кадрова політика спрямована на забезпечення закладу кваліфікованими педагогічними та іншими працівниками, збереження сталого колективу однодумців. Протягом 2023/2024 н. р. колеж був забезпечений кадрами на 95 відсотків.

Підвищення педагогічної майстерності у 2023-2024 навчальному році

№ п/п

Вид діяльності

Кількість

учителів

     1.

Атестація (у цілому)

у тому числі:

- встановлено І кваліфікаційну категорію

- встановлено ІІ кваліфікаційну категорію

- встановлено педагогічне звання «старший учитель»

- підтвердили «вищу» категорію

- підтвердили педагогічне звання:

             «старший вчитель»

             «учитель-методист»

19

1

3

2

11

3

2

У ході атестації педагоги демонстрували свої надбання, ділилися досвідом роботи з колегами.

Адміністрація навчального закладу сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників, розроблений перспективний план підвищення кваліфікації.

Для підвищення кваліфікації педагогічні працівники колежу використовують такі освітні платформи:

-       Курси підвищення кваліфікації Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка;

-       Курси ПК для вчителів НПУ ім. Драгоманова;

-       Тренінги Центру професійного розвитку педагогічних працівників міста Києва;

-       Курси Громадської організації «Освіта ХХІ століття» для вчителів, які працюють за науково-педагогічним проєктом «Інтелект України»;

-       Тренінги Міжнародних освітньо-методичних центрів для вчителів іноземних мов DinternalEducation, BritishCouncil, CambridgeUniversityPress;

-       Тренінги французького інституту AllianceFrançaise;

-       Освітні онлайн-курси на платформах «EdEra», «Всеосвіта», «На Урок», Prometheus, Академія цифрового розвитку;

-       Курси ПК Державного закладу вищої освіти «Університет менеджменту освіти» ГС «Всеукраїнська академія інноваційного розвитку освіти», Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти», ТОВ «Видавничий дім «Освіта»;

-       Тренінги ТОВ «Татл технолоджі»;

-       НППУ (Національна Платформа Педагогічних установ);

-       Освітня онлайн-платформа «Зрозуміло!»;

-       ГО «ІППО»

-       Міністерство цифрової трансформації, платформа «Дія»

При проведенні атестації адміністрація школи надає належну увагу моральному заохоченню педагогічних працівників, представляючи їх до нагородження грамотами різного рівня. Щороку з нагоди Дня працівника освіти відповідно до Положення про преміювання педагогічних працівників відбувається преміювання усіх педагогічних працівників.

Як директор школи у роботі з працівниками дотримуються партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й розробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому реалізовується. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. На моє переконання, завдяки такому стилю керівництва в колежі мінімалізується агресивність, наявне творче вирішення проблем; переважають такі методи керівництва як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей – шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе, поважливе, часом з наказом. У зв'язку з цим я надаю колегам більше самостійності, відповідно до їхньої кваліфікації і стилю роботи, створюю необхідні умови для самореалізації. У кожному зі своїх підлеглих бачу, насамперед, особистість у всьому розмаїтті її людських якостей і властивостей.

Прагну і надалі розвивати майстерність керівника освітнього закладу, практично та методично сприяти навчанню та вихованню свідомих громадян України.