"Жив на світі Учитель...": відеоекскурсія музеєм В.О.Сухомлинського

Протидія булінгу

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування)

в закладі освіти

(відповідно до листа МОНУ від 29.01.2019 №1/11-881 "Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування) від 18.12.2018 №2657-VIII")

  1. У разі підтвердження факту вчинення булінгу (цькування), за результатами розслідування та висновків Комісії, створеної в закладі освіти з розгляду випадків булінгу, повідомляються уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та служби у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.
  2. Виконується рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.
  3. Надаються соціальні та психолого-педагогічні послуги здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу.
  4. Визначаються відповідальні особи, причетні до булінгу (цькування ) та накладаються адміністративні стягнення:

- цькування неповнолітнього карається штрафом від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (850 та 1700 гривень відповідно) або громадськими роботами від 20 до 40 годин;

- така ж поведінка, вчинена групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, передбачає штраф від 1700 гривень до 3400 гривень або громадськими роботами від 40 до 60 годин;

-  булінг, вчинений малолітніми або неповнолітніми особами віком від 14 до 16 років, тягне за собою накладання штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють.

План 

 

Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування)в Українському колежі ім. В.О. Сухомлинського, порядок  реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування).

 

  1. Із метою створення безпечного освітнього середовища в Українському колежі ім. В.О. Сухомлинського педагогічні працівники, батьки та інші учасники освітнього процесу зобов’язані повідомляти директору колежу про випадки булінгу, учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення щодо інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
  2. Відповідно до наданої заяви (у довільній формі) директор колежу видає наказ про створення Комісії (директор школи, соціальний педагог, психолог, педагогічні працівники, батьки постраждалого та булера) з розслідування випадків булінгу.
  3. Комісія протягом 10 днів проводить розслідування та  на засіданні приймає відповідне рішення щодо випадків булінгу:

 

-         якщо Комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять систематичний характер, то директор колежу повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України (ювенальну поліцію) та Службу в справах дітей.

 

-         якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг, а постраждалий не згодний із цим, то він може звертатися до органів Національної поліції України із заявою.

 

  1. Рішення Комісії реєструється в окремому журналі, зберігається в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів Комісії.
  2. Кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), за наявності  спостерігачі зобов’язані виконувати рішення та рекомендації Комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.

 

Директор колежу повідомляє про терміни, порядок реагування на доведені випадки булінгу, відповідальність осіб, причетних до булінгу та процедуру розгляду відповідно до законодавства.

 

Стаття 173-4. Булінг (цькування) учасника освітнього процесу

Кодекс України про адміністративні правопорушення)

 

Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого: – тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

 

Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення: – тягне за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

 

Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене малолітніми або неповнолітніми особами віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років: – тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

 

Діяння, передбачене частиною другою цієї статті, вчинене малолітньою або неповнолітньою особою віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років: – тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

 

  • Дитяча лінія

116 111 або 0 800 500 225;

  • Гаряча телефонна лінія з питань запобігання насильству

116 123 або 0 800 500 335;

  • Уповноважений Верховної Ради з прав людини

0800501720;

  • Уповноважений Президента України з прав дитини

044 255 76 75;

  • Центр надання безоплатної правової допомоги

080 213 103;

Національна поліція 102. 

 

 

Про організацію методичної роботи в 2019 -- 2020 навчальному році

УКРАЇНСЬКИЙ КОЛЕЖ ІМ. В.О.СУХОМЛИНСЬКОГО М. КИЄВА

(спеціалізована школа № 272)

Н А К А З

 

30 серпня 2019 р.                                                                                                 № 160

 

Про організацію методичної роботи

 

в 2019/2020 навчальному році

 

З метою виконання Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», реалізації основних положень розпорядчих документів та комплексних програм розвитку освіти Міністерства освіти і науки України, Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Київської міської ради, Управління освіти Дніпровського району м. Києва, підвищення ефективності організації освітнього процесу, вдосконалення педагогічної майстерності вчителя, популяризації серед педагогічних працівників колежу передового освітянського досвіду України і світу, подальшого використання духовної спадщини В.О.Сухомлинського

 

Н А К А З У Ю:

 

  1. У 2019-2020 навчальному році роботу над реалізацією методичної проблеми «Розвиток ключових компетентностей учня для успішної самореалізації в житті».
  2. З метою зростання фахової майстерності вчителів, підвищення професійного рівня молодих спеціалістів, творчого вирішення педагогічних завдань і проблем колежу, скоординованості дій учителів-предметників створити методичну раду закладу, організувати роботу шкільних методичних комісій і затвердити науково-методичні теми, над якими працюватимуть методичні комісії, затвердити Координаційно-модульний план роботи Українського колежу ім. В.О.Сухомлинського, що включає структуру методичної роботи.
    1. 1.Методична рада школи:

 

Є.С. Кушнір – голова ради, директор;

 

Н.М. Некрасова – секретар методичної ради, учитель української мови та літератури;

 

А.В. Приймаченко - заступник директора з НВР;

 

Т.Г.Хайруліна – заступник директора з НВР;

 

Л.С. Мартинюк - заступник директора з НВР;

 

Л.В.Дорофій – заступник директора з ВР;

 

Г.В. Пасещенко – голова методичної комісії вчителів історії та правознавства;

 

О.М. Лобановська – голова методичної комісії вчителів початкових класів.

 

  1. 1.Методичні комісії:

№ з/п

Назва методичної комісії

Тема, над якою працює методична комісія

Голова методичної комісії

 

Української мови та літератури, зарубіжної літератури

Задатки і здібності дитини як основа мовного та мовленнєвого розвитку

Маковецька О.Б.

 

Математики,

інформатики,

фізики, астрономії

Формування творчої особистості, що прагне саморозвитку, засобами розвивального навчання

Пишінська С.А.

 

Початкової школи

НУШ – навчання через дію

Лобановська О.М.

 

Іноземних мов

Формування компетентнісного підходу у вивченні іноземних мов

Поленок З.В.

 

Природничого циклу (природознавство, географія, біологія, хімія)

Творчо-розвивальні технології та їх реалізація в середній школі

Крумкач А.А.

 

Предметів художньо-естетичного циклу (трудове навчання, музичне мистецтво, образотворче мистецтво, художня культура, технології)

Плекання творчої особистості

в умовах сучасної школи

Еманова З.Г.

 

Фізичної культури, предмета «Захист Вітчизни» та основ здоров’я

Від пасивності – до творчого та активного творення життя

Кащей В.Б.

 

Предметів суспільного напряму (історія, правознавство, громадянська освіта)

Створення умов для розвитку і самореалізації дитини в освітньому процесі

Пасещенко Г.В.

 

Класних керівників

5-11 класів

Партнерство як традиційна та новаційна педагогічна технологія

Синицька Т.О.

Спрямувати методичну роботу у 2019/2020 навчальному році на вирішення таких завдань:

 

  1. 1.Поглиблення змісту загальноосвітньої підготовки учнів з окремих предметів навчального плану шляхом організації профільної підготовки учнів, організації навчання за системою розвивального навчання.
  2. 2.Забезпечення психолого-педагогічного та науково-методичного супроводу функціонування навчання.
  3. 3.Підвищення якості знань учнів з базових предметів навчального плану.
  4. 4.Удосконалення роботи з обдарованими дітьми, організація науково-дослідницької роботи учнів.
  5. 5.Підвищення теоретичної, науково-методичної та професійної підготовки педагогічних працівників шляхом організації роботи школи професійної адаптації молодого вчителя, шкільних методичних комісій учителів-предметників, проведення методичних тижнів, декад тощо.
  6. 6.Підвищення рівня профілактично-консультативної роботи серед учнівського колективу, батьківської громади, створення умов для реалізації відповідних програм щодо розвитку особистості учня, враховуючи соціальний запит та особисту зацікавленість учнів, батьків, педагогів.
  7. 7.Залучення педагогів до участі в інноваційних і дослідно-експериментальних проектах різних рівнів.
  8. 8.Стимулювання педагогів до оволодіння сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями.
  9. 9.Удосконалення психолого-педагогічної освіти вчителів.
  10. 10.Удосконалення роботи органів учнівського самоврядування, широке залучення його до вирішення питань організації освітнього процесу, життєдіяльності навчального закладу.
  11. 11.Забезпечення роботи науково-практичних семінарів з актуальних питань навчання і виховання колежан.
  12. 12.Поширення педагогічного досвіду працівників навчального закладу шляхом друку матеріалів у фахових виданнях та на освітніх сайтах.
  13. 13.Забезпечення змістовного наповнення веб-сайту школи.
  14. Реалізувати комплекс загальношкільних методичних заходів, спрямованих на удосконалення освітнього процесу школи, ефективності методичної роботи з педагогічними кадрами.
  15. Заступнику директора Хайруліній Т.Г.:
    1. 1.Організувати проходження вчителями курсів підвищення кваліфікації, забезпечити методичну допомогу через індивідуальні консультації.
    2. 2.Забезпечити активну участь педагогів у загальношкільних та загальноміських методичних заходах.
    3. 3.Удосконалити систему методичного супроводу міжатестаційного періоду педагогів, які атестуються на вищу кваліфікаційну категорію та встановлення педагогічних звань.
    4. Сприяти участі вчителів колежу у Всеукраїнському конкурсі педагогічної майстерності «Учитель року – 2020».
    5. Використовувати атестацію, конкурси педагогічної майстерності та інші форми методичної роботи для заохочення діяльності вчителів, розвитку творчої активності, підвищення професійного рівня і зростання результативності праці вчителів.
    6. Спланувати роботу з молодими вчителями з метою надання їм допомоги у професійному становленні, розв’язанні конкретних проблем методики викладання предмета, сприяння виробленню власного педагогічного стилю роботи:
      1. 1. Організувати роботу школи молодого вчителя відповідно до плану.
      2. 2.Організувати в школі наставницьку роботу.
      3. Протягом 2019/2020 н.р. провести методичні декади, місячники з метою презентації педагогічного досвіду вчителів школи, сприяння співпраці між різними категоріями педагогічних працівників.
      4. Узяти участь у Всеукраїнських учнівських олімпіадах з базових дисциплін навчального плану, творчих конкурсах.
      5. Спланувати роботу з обдарованими дітьми шляхом залучення їх до науково-дослідницької роботи, гурткових занять з метою поглибленого вивчення предметів навчального плану, позаурочної діяльності, учнівського самоуправління.
      6. Організувати роботу методичної комісії класних керівників з метою удосконалення єдиної виховної системи освітнього закладу.
      7. Забезпечувати поширення досвіду педагогів закладу освіти через друковані фахові видання, освітні інтернет-портали, збірники та буклети.
      8. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

0 4

Правила поведінки для учнів Українського колежу ім. В.О. Сухомлинського

  1. Приходитина заняття без запізнень, за 10-15 хвилин до початку.
  2. Одяг має бути чистим та охайним, відповідати стилю «діловий кежуал».
  3. Верхній одяг залишати в гардеробі або в індивідуальних шафах.
  4. Заходити до класу до дзвінка. Запізнюватися на уроки без поважних причин заборонено.
  5. З навчальних занять в урочний час учень може піти лише за письмовою заявою від батьків, яку підписує класний керівник та черговий адміністратор колежу.
  6. У разі пропуску занять учень зобов'язаний надати класному керівникові медичну довідку або записку від батьків (осіб, що їх заміняють) про причину відсутності на заняттях, батьки заздалегідь повідомляють класного керівника телефоном.
  7. Під час уроку не можна шуміти, відволікатися самому й відволікати інших; на першу вимогу вчителя давати щоденник, у ньому систематично записувати домашні завдання.
  8. Під час уроку не можна вживати їжу та напої, жувати жуйку.
  9. Користуватися гаджетами під час уроків тільки з навчальною метою.
  10. Залишати клас під час уроку тільки з дозволу вчителя, після дзвінка виходити організовано, прибравши своє робоче місце.
  11. Дбайливо ставитися до шкільного майна, зокрема підручників.
  12. Кожен учень має право на висловлення своєї думки, лише в коректній формі.
  13. Учні зобов’язані знати й дотримуватися правил безпеки життєдіяльності як під час уроків, так і після їх закінчення.
  14. Відпочиваючи під час перерви, потрібно дотримуватися культури поведінки.
  15. Під час перерв забороняється бігати по коридорах, сходах, поблизу вікон і в інших місцях, не пристосованих для ігор, штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу.
  16. Категорично заборонено учням відчиняти вікна, сидіти на підвіконнях, кидати предмети у вікна.
  17. Фізична конфронтація, залякування, приниження особистої гідності (булінг) є неприпустимими формами поведінки.
  18. Якщо проти учнів здійснюються протиправні дії, вони можуть звернутися до класного керівника, чергового учителя, адміністрації колежу за допомогою.
  19. Під час обіду в їдальні дотримуватися правил поведінки, ввічливо ставитися до працівників.
  20. На території школи учні повинні дотримуватися чистоти і порядку, бережливо ставитися до майна інших.
  21. На територію школи заборонено приносити та використовувати будь-яким способомвибухові,вогненебезпечні речовини, горілчані напої, цигарки, наркотики та інші небезпечні для здоровя речовини.

Система виховної роботи Українського колежу ім. В.О. Сухомлинського

Виховна робота:

Компетентність

Співтворчість

Надійність

Сходинки до зростання

Педагогічний колектив Українського колежу ім. В.О. Сухомлинського працює над вдосконаленням виховної системи школи по вихованню цілісної особистості, що має стійку позитивну мотивацію на розвиток духовно-моральних якостей на основі загальнолюдських і національних цінностей, свідомого громадянина – патріота України, забезпечення всебічного розвитку дитини як особистості, розвиток її природних талантів та обдарувань, розумових і фізичних здібностей, відродження духовності як способу формування особистості, збереження й зміцнення психічного здоров’я учнів, їх соціальний захист, а також на попередження правопорушень і злочинності.

Спрямовує свою діяльність у відповідності до стандартів Нової української школи на: оновлення парадигми змісту форм і методів розвитку учнів; науково-методичну теоретичну підготовку вчителів; залучення батьків до життєтворчості колежу;розвиток учнівського самоврядування.

Тема, над якою ми працюємо:

Розвиток творчого потенціалу субєктів навчально-виховного процесу на засадах педагогіки добротворення

Мета:

Виховання цілісної особистості, що має стійку позитивну мотивацію на розвиток духовно-моральних якостей на основі загальнолюдських і національних цінностей

  • “ Школа - не комора знань, а світоч розуму. Усі діти не можуть мати однакові здібності. І найважливіше завдання школи — виховання здібностей.”.

В.О. Сухомлинський

Формування національної свідомості

Національна система виховання передбачає формування у дітей гордості та відповідальності за свою державу і націю, шанування історії, культури та мови українського народу. Традиційно у колежі проводяться колежанські проекти ”Пам'ять серця”, проходять тематичні зустрічі з ветеранами АТО та учасниками подій на Майдані 2014 року, відзначаються Шевченківські дні, проходять заходи пам’яті Чорнобильскої трагедії, ознайомлення із творчою спадщиною видатних діячів культури, освіти, науки. Щорічно у колежі проходять святкування дня народження В.О. Сухомлинського ”Ім’я великого педагога”, проходять зустрічі з донькою Василя Олександровича Ольгою Василівною Сухомлинською, для гостей та колежан проходять лекції в музеї В.О. Сухомлинського, театралізовані інсценізації казок педагога, виставка малюнків до його творів.

image001

image003

Громадянська позиція

Однією з найважливіших громадянських рис

особистості є сформованість патріотичних почуттів до рідної землі, свого народу, готовності до трудового та героїчного подвигу в ім’я України. З метою формування активної громадянської позиції в школі проводяться зустрічі з діячами громадськості та культури, розвивається діяльність учнівського самоврядування, проводиться місячник правових знань. Центром духовної культури в колежі є музей В.О. Сухомлинського, якому присвоєно звання ”Зразкового педагогічного музею”, юні дослідники, лектори готують цікаві зустрічі з відомими людьми України та проводять лекції для учнів, батьків та гостей колежу. У колежі реалізований проект ”Назавжди в пам’яті родинній”, видатна книга з розповідями, спогадами очевидців, їх родичів про часи Великої Вітчизняної війни, проходять зустрічі з відомими діячами-письменниками та митцями красного слова - Н.В. Кириян, В.М.Довжиком, М.Д.Сомом, В.В. Женченком, учні беруть участь у конкурсах літературної, художньої творчості громадянської тематики, проходять тематичні зустрічі з працівниками поліції, лікарями, ведеться робота за програмою «Турбота», акції милосердя до Міжнародного дня людей похилого віку, ”Діти - дітям”, а також колежани беруть участь у різноманітних міських та всеукраїнських акціях.

image005

image007

image009

Патріотичні та національні традиції

Мета формування патріотичних почуттів означає сьогодні вироблення і зміцнення в свідомості молоді високого ідеалу служіння своєму народові і гордості за свою Вітчизну, її історію й традиції, збереження землі, на якій жили їхні предки, на якій живуть вони, на якій житимуть їхні діти й онуки.

Важливе місце у національному відродженні України на сучасному етапі належить вихованню мовної культури. Кожен громадянин повинен вільно володіти держаною мовою, яка є засобом спілкування в державних,громадських установах та у навчальних закладах.

Формування патріотичних та національних традицій колежан відбувається через участь у туристсько-краєзнавчих експедиціях «Моя земля-земля моїх батьків», зустрічі учнівської молоді з ветеранами АТО, військовослужбовцями, екскурсії місцями бойової слави, в музеї, участь у міських акціях пов’язаних з голодомором, репресіями, уроки Скорботи і Пам’яті жертв голодомору, уроки пам’яті, присвячених подіям під Крутами, уроки мужності з нагоди відзначення Дня Збройних Сил України, Дня Захисника Вітчизни, Дня вшанування жертв війни, тематичні години «Україна єдина, Україна соборна», конкурс стіннівок «Захисник Вітчизни». У колежі традиційно проходять свята та тематичні бесіди до Дня української писемності, до Дня слав’янської культури, конкурси малюнків та плакатів до пам’ятних дат та свят, презентації проектів та конкурс сімейних літописів «Роде мій, красний!», загальношкільне свято «Низький уклін тобі, Вчителю!», свято Першого дзвоника «Шкільна стежина кличе нас у світлий і просторий клас», свято Останнього дзвоника, конкурси художників, юних поетів та прозаїків, виставка поробок із природного матеріалу «Вчимося бачити прекрасне».

image011

Урахування у плані всеукраїнських, обласних, міських і районних заходів

Конкретне планування виховної роботи школи – важлива умова її успішної діяльності. Плануючи виховну роботу, спільно з адміністрацією школи, класними керівниками, учителями - предметниками, активом учнівського самоврядування складаємо декілька видів планів виховної роботи у школі. Існує гнучка система планування виховної роботи заступника директора школи з виховної роботи з урахування різноманітних конкурсів різного рівня.

Робота МК над проблемами наступності

Методична комісія класних керівників, постійно вдосконалюючи свою роботу, сприяє професійному вдосконаленню особистості педагога, стимулює творчість класного керівника, який веде пошуки шляхів збагачення і розвитку змісту, форм і методів виховної роботи, формування гуманістичних цінностей у системі виховної роботи, спрямовуючи педагогічну акцентуацію на морально етичних та духовно-культурних компонентах, збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів, їх соціальний захист.

Поєднання планів з річним планом роботи

Планування роботи класних керівників пов’язане з річним планом роботи школи. Класні виховні заходи, години спілкування спрямовані на загальноколежанські тематичні місячники: дорожнього руху, правових знань, екологічного виховання, національно-патріотичного виховання, естетичного виховання, родинно-побутової культури, декаду слов’янської культури, тиждень протипожежної безпеки, дитячої та юнацької книги, рідної мови. Реалізуються спільними зусиллями проекти: «Мій край – моя історія жива», «Мова рідна, слово рідне», «Роде наш красний», «Вчимося у Сухомлинського», «За здоровий спосіб життя».

Демократичність засад самоврядування

Діяльність органів учнівського самоврядування сприяє згуртуванню шкільного колективу, розвитку громадської думки, більш ефективному входженню учнів у доросле життя. Органом учнівського самоврядування у колежі є Велика Рада Об’єднаних Сердець (ВРОС). Вона має двоступеневу структуру – загальношкільну і класну з чітким взаємозв’язком, що знаходить своє відображення у підпорядкуванні. А також у консультативному педагогічному керівництві органів учнівського самоврядування з боку педагогічного колективу школи. ВРОС має свій статут, структуру, яка складається з Департаменту освіти і науки, Департаменту культури, Департаменту спорту, соціального Департаменту, Департаменту комунікацій та інформації, що працюють за складеним планом. Членами ВРОС є учні 8-11 класів, які обираються шляхом голосування на звітно-виборчій конференції у травні. Члени ВРОС здійснюють контроль за виконанням правил внутрішнього розпорядку на вході у школу, організовують взаємодопомогу у навчанні, здійснюють підготовку до проведення олімпіад, конкурсів, предметних тижнів, допомагають доглядати за станом шкільного майна, слідкують за дотриманням правил внутрішнього розпорядку протягом дня, дисципліною та порядком під час перерв, допомагають у організації благодійної діяльності. З метою розвитку творчого потенціалу, впевненості в своїх силах в школі проводяться свята, вечори, лінійки, конкурси, концерти. ВРОС школи допомагає в організації та проведенні таких загальношкільних заходів як : «Колежанське сузіря», «Колеж має таланти», «День народження колежу», «КолежFEST», «Свято весни», «Свято творчої особистості», свято Першого та Останнього дзвоника, у проведенні ситуативних занять за принципом «Старші для молодших» з ПДР та ППБ, в організації новорічних ранків, конкурсі інсценізованих пісень та казок. Класні колективи беруть активну участь у щорічних конкурсах-акціях «Збережи природу» (збір макулатури), «Допоможемо птахам», «Збережи ялинку», «Козак - квест», «Інтелектуальний квест», проекту «Україна без сміття» (розподільний збір сміття), проведення конкурсу «Міс Екологія». Старанно готуються до різноманітних конкурсів плакатів та стіннівок, «Ми за здоровий спосіб життя», «Увага! Діти на дорозі!», беруть участь у районних та міських заходах,представники ВРОС брали участь у турнірі FirstLegoLeagueкоманда «Masters», де отримали другу нагороду в номінації «Проект «Пліч-о-пліч з тваринами». Отже, принцип ВРОС «Самі вирішили – самі зробили - самі відповідаємо» є одним із найважливіших у його роботі. Колеж керується інтересами і проблемами дітей, стає улюбленим місцем, де учні не лише вчиться, а й живуть повноцінним духовним життям.

Акції Милосердя

Морально – етичне виховання спрямоване на прищеплення та почуття моралі, міцних переконань і має постійно перебувати в центрі уваги колективу. Вчителі, класні керівники, адміністрація колежу проводять в цьому напряму певну роботу, а саме: бесіди, виховні години, темами яких є культура спілкування, морально-етичні правила поведінки, відносини між людьми тощо. Традиційним стало проведення акцій милосердя до Дня людей похилого віку, благодійні ярмарки «Смаколики», учні збирають необхідні речі для потреб воїнів АТО, вихованців інтернатів, дитячих будинків, співпрацюють з волонтерською організацією «Територія життя».

Робота з профілактики шкідливих звичок

У школі робота з профілактики шкідливих звичок (паління, вживання алкоголю, наркотичних речовин та токсикоманії) базується на популяризації здорового способу життя, максимальному залученні дітей до занять фізкультурою, спортом, мистецтвом, науково-дослідницькою роботою та проводиться паралельно батьками, вчителями, спеціалістами – медиками, юристами, працівниками ювенальної поліції. З метою профілактики шкідливих звичок, у колежі проводяться конкурси стіннівок та агітбригад до Дня боротьби зі СНІДом, Дня здоров’я, написання диктантів на різноманітні профілактичні теми, класних комісій чистоти та гігієни, спортивні змагання та свята, залучення спеціалістів-медиків. Колеж співпрацює із Клінікою Дружньою до молоді, учні беруть участь у круглих столах «Дослідження питної води» із студентами кафедри хімії в КНЕУ,вчителі проводять фізкультхвилинки на уроках. Учителі працюють над вихованням потреби в учнів у регулярних заняттях фізичною культурою, формування усвідомлення учнями ролі фізичної досконалості у всебічному гармонійному розвитку особистості, свідомого ставлення до зміцнення свого здоров’я як необхідної умови підготовки до суспільно корисної праці і захисту Батьківщини. Більшість учнів школи регулярно займаються вибраними видами спорту, відвідують ДЮСШ, вдосконалюються в обраному виді спорту, є кандидатами в майстри спорту з тайквандо, художньої гімнастики, кікбоксингу. Більшість з них є учасниками юнацьких збірних міста.

Відвідування шкільних гуртків

Охоплення дітей гуртковою роботою та організація відвідування шкільних установ, своєчасне інформування батьків та учнів, особливо пільгового контингенту – важлива частина виховної роботи класних керівників з учнями. У школі діють гуртки «Юний шахіст», «Образотворче мистецтво», «Прем’єра», «Захист Вітчизни», «Спортивні танці», «Юний художник», «Чародія», «Легоконс», «Суцвіття», «Байдики», «Квітучий дім».

Гуртківці організовують шкільні конкурси, виставки, проводять спортивні змагання, беруть участь у районних конкурсах: вокального співу, змагання з волейболу, стрільби, виставках поробок, малюнків.

Вчителі та класні керівники годину на тиждень присвячують роботі предметного гуртка для підготовки до різноманітних конкурсів та поповнення інтелектуального багажу. Багато учнів відвідують позашкільні установи та додаткові заняття.

Створення системи спортивно-масової роботи. Найулюбленіші спортивні заходи

В колежі система спортивно-масової роботи передбачає організацію спортивних змагань, проведенні колежанських спартакіад з футболу, баскетболу, тенісу, спортивних свят «Тато, Мама, Я – сильні, сміливі, спритні, кмітливі», «Здоров’я в порядку – спасибі зарядці», «Дідусь, татусь і син – бабуся, мама, донька – спортивна родина», а також в організації спортивних заходів під час канікул. Традиційними стали спортивні свята, до яких готуються і батьки, і класний керівник, і учні, і лідери старших класів . Учні постійно стежать за розвитком фізичної культури, спорту, туризму в Україні та за кордоном. Важливу роль у вихованні учнів відіграють позашкільні навчальні заклади спортивного багатоборства, спортивних секцій рукопашного бою.

Взаємодія з батьками

Успіх спільної діяльності педагогів та батьків великою мірою залежить від глибокого знання вчителем учнів, їхніх родин й тому у школі практикується детальне знайомство з родинами за програмою вивчення сім’ї. Саме за результатами вивчення сім’ї складається соціально-педагогічні паспорти класів, школи. Соціальна та психологічна служби колежу надають необхідну допомогу щодо виховання дітей (співбесіди, консультації); допомагають знайти правильне рішення, щоб уникнути конфліктів, передбачити непорозуміння; проводить семінари для батьків: «Про сімейні свята та цінності», «Збереження добрих відносин з дітьми у перехідному віці», «Як попередити участь дітей у небезпечних угрупуваннях» та ін. Велика увага у виховній роботі приділялась питанню запобігання насильства в сім’ї. З батьками проведено бесіди про недопустимість здійснення насильства в сім’ї. Активно залучається батьківська громада, учнівське самоврядування до проведення колежанських заходів: акцій милосердя, родинних колежанських свят, спортивних свят, до Дня Збройних сил України «Козацькі забави», «Свято матері», «Бабусі – наші добрі друзі», «Запрошуємо в родинне коло татусів». Батьки допомагають організовувати екскурсії по Києву та за його межі. Щорічно у колежі проходять конференції громадського самоврядування за участю батьків, дітей, де підводяться підсумки роботи та взаємодії за рік.

Суттєву допомогу у проведенні позакласних заходів надають батьки-фахівці: лікарі, юристи, економісти, робітники правоохоронних структур, МНС та ін.

Профілактика правопорушень

Один з найважливіших напрямів роботи з учнями є превентивне виховання, яке не можливо без тісної співпраці з поліцією, співробітниками прокуратур, батьками-юристами, адвокатами. Проводяться круглі столи за участю правознавців та психологів. Адміністрація колежу постійно запрошує фахівців для профілактичних зустрічей, бесід, круглих столів, практичних тренінгів, ситуативних занять з учнями.

Робота ради профілактики

Усвідомлюючи важливість радикальних змін у всіх сферах життя у нашій школі діє система профілактичної роботи по попередженню правопорушень серед школярів,створена Рада профілактики правопорушень.

Контроль за станом виховної роботи на ПР, НДП тощо

Для проведення різних підсумків різних видів контролю за станом виховної роботи використовують такі форми: накази, індивідуальні бесіди, розпорядження, винесення відповідних питань на нараду при директорі, на засідання педагогічної ради, методичні об’єднання та наради класних керівників.

Соціальний захист

Щорічно на початку року складається банк даних учнів школи, видаються накази щодо відповідальних за безкоштовне харчування та призначення громадського інспектора з охорони дитинства. Особлива увага надається учням пільгового контингенту. Класні керівники та адміністрація колежу проводять велику роботу в цьому напрямку: співбесіди з опікунами, з учнями та членами їх родин; анкетування; відвідують родини учнів вдома, спілкуються з членами батьківських активів, складають акти відвідування, соціальні паспорти сімей та класів. За традиціями нашої школи, при проведенні класних святкових, розважально-ігрових програм, конкурсів, вікторин, учні, які потребують особливої допомоги отримують призи, подарунки, підготовлені батьківськими активами класів.

Історія колежанського театру-студії «Мрія»

Колежанський театр було засновано в 2001 році.

Детальніше: Історія колежанського театру-студії «Мрія»

Світлиця Дмитра Омельяновича Луценка

Відкриття Світлиці Дмитра Омеляновича Луценка відбулося у 2000 році за допомогою Тамари Іванівни, дружини поета.

Коли заходиш до Світлиці, здається, що світло блакитних очей поета - пісняра запрошує до спілкування. Всі експонати дбайливо збережені й передані Тамарою Іванівною, натхненницею і порадницею у створенні кожної світлини.

У Світлиці, фрагментарно відтворено життєвий і творчий шлях сина України -Дмитра Луценка.

Перша зустріч із ним "За Березовою Рудкою у дібровах і гаях голубою незабудкою бродить молодість моя" - розповідь про родину Дмитра Омеляновича. Тут вміщені світлини батьків поета, мальовничі краєвиди села, всім відомий палац Закревських.

Друга зустріч - "Мене життя навчило в трудний час боротись до останнього патрона", бачимо Дмитра Омеляновича прикордонником на заставі Бури, воїном-автоматником під час Великої Вітчизняної війни. Він пройшов Курську дугу, Сталінградську битву. Нагороджений орденами: Червона Зірка, Вітчизняної війни, Дружби народів, медалями «За відвагу», «За взяття Кенігсберга», «За доблесний труд» та інші.

Третя зустріч - це особиста доля поета. Родина, дружина, діти - їх місце у житті. "Розділю я порівну з тобою радощі і болі, й сподівання» - особливий, бо безмежну любов до своєї дружини Дмитро Омелянович проніс через усе життя.

Передчасна смерть улюбленої доньки Лариси тяжко вразила поета. Цьому приурочено четверту зустріч - «Озвися, ради Бога, де ти, де ти?» Десятки пісень, написані після тяжкої розлуки з донькою, увійшли в збірку "Незакінчена соната".

Світлини п'ятої зустрічі - «А роки, як розсідлані коні, в тумани червоні летять...» присвячені творчості письменника, як лауреата Державної премії імені Тараса Григоровича Шевченка (6 березня 1976 р.)

«Місто моєї долі» - така назва шостого стенду.

«Як тебе не любити, Києве мій»

Сьома і восьма зустрічі «Хай ясніє ім'я Твоє...» присвячені поетичній і пісенній спадщині Дмитра Луценка, що веде у світ української пісні. "Я лишаю в спадок людям щирим пісню й слово - нелегкий вантаж", - писав поет.

Світлиця є центром культури, гордістю Українського колежу імені Василя Олександровича Сухомлинського.

Музей Василя Олександровича Сухомлинського

DSC 9108Постановою Кабінету Міністрів України від 23 вересня 1996 року Українському колежу присвоєне ім’я видатного українського педагога

Василя Олександровича Сухомлинського.

Музей його імені було відкрито 28 вересня 1996 року.

Василь Олександрович Сухомлинський – Герой Соціалістичної Праці, член-кореспондент АПН СРСР, заслужений вчитель України, публіцист, дитячий письменник, український Просвітитель, Добротворець, Гуманіст, Учитель, Людина, іменем якої названо вулиці і навчальні заклади, чий яскравий талант і сьогодні запалює в серцях багатьох учителів жагу творити добро, експериментувати, боротися і перемагати.

У центрі залу музею – барельєф Василя Олександровича, розташований на тлі слів: «Серце віддаю дітям», які є не тільки назвою найпопулярнішої книги, а й девізом усього його життя.

Структуру ціннісних орієнтацій, за В.О.Сухомлинським, складають такі якості особистості, як цілісність, надійність, вірність високим принципам та ідеалам, здатність до вольових зусиль в ім’я перемоги добра, наполегливість у досягненні мети,... Найтоншою сферою процесу формування духовного світу людини В.О. Сухомлинський вважав плекання моральних якостей, пов’язаних із внутрішнім світом особистості школяра, з почуттями, мотивами поведінки.

Першою берегинєю та господинєю музею В.О.Сухомлинського була Валентина Олександрівна Рослякова. Разом із Радою музею вона трепетно оберігала кожен експонат, раділа кожній новій зустрічі з відвідувачами, координувала діяльність лекторської групи, сприяла вивченню, пропаганді та поширенню педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського. 

 

За вагомий внесок у справу виховання учнівської та студентської молоді, примноження надбань національної культури, збереження історичної спадщини українського народу та Музейного фонду України, пропаганди пам’яток історії, культури та природи наказом МОН від 10.02.2010 року педагогічному музею В.О.Сухомлинського при Українському колежі ім. В.О.Сухомлинського присвоєно звання «ЗРАЗКОВИЙ МУЗЕЙ».

 

26 вересня 2018 року відбулася знакова подія в житті колежу. У цей день музей В.О.Сухомлинського урочисто відчинив свої двері після реконструкції. На свято були запрошені представники Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації, управління освіти Дніпровського району, Департаменту освіти і науки, Педагогічного музею України, Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В.О. Сухомлинського НАПН України, видатні українські педагоги, науковці, директори шкіл м. Києва. Завітала і особлива гостя – Ольга Василівна Сухомлинська, академік Національної академії педагогічних наук України, доктор педагогічних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України, донька Василя Олександровича. Їй і надали почесну місію перерізати символічну стрічку, відкриваючи музей.

 

 

DSC 9024

 

Оновлений музей складається з двох експозицій. Перша – «Таке коротке, але яскраве життя» – знайомить відвідувачів із життєвим та професійним шляхом В.О.Сухомлинського. Друга – «Випереджаючи час» – показує, наскільки педагогічні ідеї видатного вчителя є важливими і сучасними, як вони втілюються у нашому навчальному закладі.DSC 4193

Сучасні експозиції створювалися педагогами колежу у співпраці з Ольгою Василівною Сухомлинською та Олександром Петровичем Міхно, директором Педагогічного музею України.

У 2018 році, з нагоди 30-річчя  Українського колежу, музей поповнився ще одним цікавим експонатом – батьки Савченко Яни, випускниці колежу, подарували старовинну парту. Саме за такими партами навчалися учні Павлиської школи за часів директорування В.О.Сухомлинського. Цей експонат викликає неабиякий інтерес і у юних, і у дорослих відвідувачів.

 DSC 2884

DSC 3432

При музеї В.О.Сухомлинського працює школа юних екскурсоводів. Учні 2-4 класів проводять екскурсії для колежан та гостей колежу: цікаво розповідають про непростий життєвий та професійний шлях В.О.Сухомлинського, акцентуючи увагу на тому, що ідеї видатного українського педагога є актуальними і сьогодні, тому виступають своєрідним гаслом школи майбутнього.

7

В оновленому музейному просторі відбуваються тематичні музейні уроки, квести, години спілкування, конкурси, зустрічі з цікавими людьми, виставки тощо.

0 2

0 3

0 4

0 5

2

3

 

3 3

4

9

DSC 9573

Василь Сухомлинський – людина, іменем якої названо вулиці й навчальні заклади, чий яскравий талант і сьогодні запалює в серцях багатьох учителів жагу творити добро, експериментувати, боротися й перемагати. Щоб незгасною була пам’ять про нього, музей щорічно поповнюватиметься новими експонатами, саме така ідея  передбачена при  оновленні музею. Адже музей колежу крокує в ногу з життям, відчуває ритм часу, відгукується на нові події, зберігає творчий підхід до справи.

0

Музейна педагогіка

Музейна педагогіка - одна з форм сучасних освітніх технологій, яка є частиною навчально-виховного процесу в Українському колежі ім. В. О. Сухомлинського.

Пріоритетне завдання зустрічей у музейному просторі – навчити дітей пізнавати навколишній світ і самих себе. Аби зрозуміли вони: саме людина, висота її духовності – мірило всіх цінностей. Чудеса ж техніки, наукові відкриття лише підпорядковуються потребам особистості в її розвиткові. За цих умов, сподіваємося, наші діти вчитимуться розуміти душу й прагнення інших. І замисляться серйозно над такими поняттями, як доброта, терпимість і любов. Чи може бути щось важливіше? Музею В.О. Сухомлинського при Українському колежі імені В.О. Сухомлинського минуло вже 15 років. Ми всі сприймаємо його як живий організм зі своїми уподобаннями, правилами життя. Суттєвим є те, що музей, не дублюючи шкільної програми, допомагає дитині виробити цілісне уявлення про навколишній світ, пропонує подивитися на звичні явища з несподіваного ракурсу. І школа, і музей – єдиний освітній простір. У центрі нашої уваги – особистість В.О. Сухомлинського, його життя і діяльність. Про це – в експозиціях музею. Особливо велелюдно тут у вересні, адже 28-го числа день народження В.О. Сухомлинського. Усі учні з 1-го по 11-й обов’язково приходять сюди. Кожний клас обирає свою тему, пов’язану з життям і творчістю видатного педагога. Відтак з’являються нові альбоми, твори з роздумами колежан, ліричні віршовані рядки. З допомогою слова діти відкривають для себе багатство світу, що їх оточує. Є в колежанському музеї портретна галерея світочів педагогіки, які були пов’язані з Україною. В центрі – Василь Сухомлинський, а поруч його попередники – Костянтин Ушинський, Антон Макаренко, Софія Русова та Януш Корчак. Юні екскурсоводи розповідають про цих аристократів духу, а фоном звучить музика, яку гіпотетично вони могли слухати за життя: Гріг, Шопен, Рахманінов, Лисенко... Наші есе про видатних людей з портретної галереї започаткували музейну енциклопедію «Життя славетних педагогів». Вони не були знайомі між собою, та й жили в різний час. Утім, зустрівшись, одразу б відчули спорідненість душ. Їх багато що об’єднувало: висока честь і достоїнство, дивовижна самовідданість і любов до дітей, яку довели вони самим життям своїм. Кожен з них прийшов у педагогіку реформатором. Завдяки таким екскурсіям учні знайомляться з історією розвитку педагогічної думки, вчаться узагальнювати одержані знання. Надзвичайно важливим для В.О. Сухомлинського було «емоційне пробудження розуму» дитини. Разом із своїм учителем слухали вони музику природи і музику на платівках, співали, малювали, створювали свої маленькі картинні галереї, зберігаючи репродукції найвідоміших картин. Розвиваючи цю думку видатного педагога, ми започаткували в Музеї В.О. Сухомлинського Виставку однієї картини. Щомісяця – новий шедевр світового живопису: Ілля Рєпін, Віктор Васнецов, Архип Куїнджі, Михайло Врубель... Учні дізнаються не лише про життя і творчість цих художників. Ми пропонуємо дітям «пожити» в незнайомій атмосфері іншої епохи, інших традицій і характерів дійових осіб картини, зрозуміти і цю епоху, й поведінку героїв, відчути ритми того часу. Саме в музеї з використанням тої чи іншої картини відбуваються різні уроки: літератури, історії, етики, фізики, математики. Діти спостерігають, як діють всередині живописного твору закони аеродинаміки і гравітації, вивчають дроби і просторові математичні фігури. Акцент робимо на тих знаннях, які учні вже отримали і продовжують отримувати при вивченні різних предметів. Сподіваємося, такі інтегровані уроки допоможуть колежанам цілісно сприймати світ в усіх його складностях і протиріччях. Учні бачать при цьому барви, слухають музику. А значить – новий матеріал зігрівається ще й почуттями й переживаннями. 2012 року вийшла друком книга, народжена в Українському колежі, «Я неповторний світ вивчаю». Вона торкається однієї з форм сучасних освітніх технологій – музейної педагогіки, яка за сприятливих умов стає частиною навчально-виховного процесу. Сподіваємося, наші роздуми й певні кроки в цьому напрямі привернуть увагу й інших педагогів, працівників музеїв, зацікавлених у розвиткові й удосконаленні цієї справи. Обмін думками допоможе по-новому подивитися на діяльність шкільних музеїв. Ще одна наша книга, що з’явилася в рамках музейної педагогіки, - «Назавжди в пам’яті родинній», вийшла друком 2010-го року. Про Велику Вітчизняну війну розповідають діти. Не під враженням вивчених сторінок з підручника історії. Інформація, що міститься в книзі, передавалася від прадідусів і прабабусь їхнім дітям. Ніби у спадок. Потім дорослі вже спадкоємці розповідали героїчні історії своїм синам і донькам. Безперервна родинна сповідь. У книзі представлені фотографії з особистого архіву багатьох родин. Нині рідкісний цей матеріал становить історичну цінність. Згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 10.02.2010 року № 96 Музею В.О. Сухомлинського присвоєно почесне звання «Зразковий музей». А в травні 2012 року Музей В.О. Сухомлинського Українського колежу став переможцем конкурсу музеїв історії освіти при навчальних закладах м. Києва, присвяченого 110-річчю Педагогічного музею України, в номінації «Музейно-просвітницький проект».

Кодекс честі колежанина

  • Сприймай людину такою, якою вона є: адже в кожного свої ідеали, здібності, мрії, переконання, уподобання.
  • Поступово звикай усюди спілкуватися українською мовою: ми живемо в незалежній державі Україні, вчимося в Українському колежі з державною мовою навчання.
  • Наша мова красива, чиста, мелодійна, то ж не забруднюй її брутальними словами. Мова - обличчя людини.
  • Знання - сила й капітал. Шукай нових знань і поглиблюй ті, що маєш. Шлях до самовдосконалення безмежний. Люби читати книги і будь допитливим: у книгах - мудрість, а в питаннях - шлях до пізнання.
  • Не соромся запитувати, адже кожному буває щось незрозуміло.
  • Якщо ти чогось не знаєш, не виконав домашнього завдання, не принижуй себе випрошуванням оцінки. Не шукай собі виправдань, а дізнайся і виконай необхідну роботу.
  • Якщо ти списуєш або підказуєш, то принижуєш себе і вчителя. Виходить, що ти не здатний зрозуміти, а вчитель - пояснити.
  • Коли хизуєшся своєю силою, вродою чи знаннями, пам'ятай: завжди є той, хто досконаліший від тебе, тож уникай зверхності, пихатості.
  • Якщо критикуєш, пропонуй щось своє.
  • Якщо пропонуєш щось змінити, візьми участь у роботі.
  • Коли всі працюють, не стій осторонь - це не чесно.
  • Пообіцяв - виконай. Не впевнений - не обіцяй.
  • Будь чесним. Скажеш неправду - втратиш повагу та довіру.
  • Поважай працю інших людей. Тобі ж приємно, коли поважають твою.
  • Пам'ятай: справи переконливіші за слова.
  • Жартуючи, не забувай: жарт лише тоді дотепний, коли всім смішно, в тому числі й тому, над ким жартують.
  • Шкільна форма дисциплінує та усуває нерівність можливостей, тому вона є обов'язковою в колежі.
  • Пам'ятай: власність (чия б вона не була) має бути недоторканою.
  • Прагни перемагати, але не будь-якою ціною, а в чесній боротьбі.
  • Привчайся давати собі накази і виконувати їх, корися своїй волі, а не примхам. Учись перемагати себе.
  • Умій визнавати свої помилки. Вчися пробачати і миритися.
  • Будь вірним другом. Самотнє життя таке прикре.
  • Будь чемним, привітним і гостинним. Завжди вітайся, дякуй, проси вибачення, вислухай і допоможи.
  • Щоб наше життя було приємним, піклуймося одне про одного.
  • Будь вимогливим, але передусім до себе: не виправдовуй своїх лінощів, поважай думку батьків, учителів, однокласників, ніколи не запізнюйся, сумлінно виконуй обов'язки чергового.
  • Не тримай у собі вміння та навички. Постійно шукай нагоди практично їх застосувати.
  • Бережи своє здоров'я для себе і майбутніх дітей. Уникай шкідливих звичок, (паління, алкоголю, наркоманії)…
  • Збагачуй свій духовний світ. Не забувай про 10 заповідей Господніх