Система виховної роботи Українського колежу ім. В.О. Сухомлинського

Виховна робота:

Компетентність

Співтворчість

Надійність

Сходинки до зростання

Педагогічний колектив Українського колежу ім. В.О. Сухомлинського працює над вдосконаленням виховної системи школи по вихованню цілісної особистості, що має стійку позитивну мотивацію на розвиток духовно-моральних якостей на основі загальнолюдських і національних цінностей, свідомого громадянина – патріота України, забезпечення всебічного розвитку дитини як особистості, розвиток її природних талантів та обдарувань, розумових і фізичних здібностей, відродження духовності як способу формування особистості, збереження й зміцнення психічного здоров’я учнів, їх соціальний захист, а також на попередження правопорушень і злочинності.

Спрямовує свою діяльність у відповідності до стандартів Нової української школи на: оновлення парадигми змісту форм і методів розвитку учнів; науково-методичну теоретичну підготовку вчителів; залучення батьків до життєтворчості колежу;розвиток учнівського самоврядування.

Тема, над якою ми працюємо:

Розвиток творчого потенціалу субєктів навчально-виховного процесу на засадах педагогіки добротворення

Мета:

Виховання цілісної особистості, що має стійку позитивну мотивацію на розвиток духовно-моральних якостей на основі загальнолюдських і національних цінностей

  • “ Школа - не комора знань, а світоч розуму. Усі діти не можуть мати однакові здібності. І найважливіше завдання школи — виховання здібностей.”.

В.О. Сухомлинський

Формування національної свідомості

Національна система виховання передбачає формування у дітей гордості та відповідальності за свою державу і націю, шанування історії, культури та мови українського народу. Традиційно у колежі проводяться колежанські проекти ”Пам'ять серця”, проходять тематичні зустрічі з ветеранами АТО та учасниками подій на Майдані 2014 року, відзначаються Шевченківські дні, проходять заходи пам’яті Чорнобильскої трагедії, ознайомлення із творчою спадщиною видатних діячів культури, освіти, науки. Щорічно у колежі проходять святкування дня народження В.О. Сухомлинського ”Ім’я великого педагога”, проходять зустрічі з донькою Василя Олександровича Ольгою Василівною Сухомлинською, для гостей та колежан проходять лекції в музеї В.О. Сухомлинського, театралізовані інсценізації казок педагога, виставка малюнків до його творів.

image001

image003

Громадянська позиція

Однією з найважливіших громадянських рис

особистості є сформованість патріотичних почуттів до рідної землі, свого народу, готовності до трудового та героїчного подвигу в ім’я України. З метою формування активної громадянської позиції в школі проводяться зустрічі з діячами громадськості та культури, розвивається діяльність учнівського самоврядування, проводиться місячник правових знань. Центром духовної культури в колежі є музей В.О. Сухомлинського, якому присвоєно звання ”Зразкового педагогічного музею”, юні дослідники, лектори готують цікаві зустрічі з відомими людьми України та проводять лекції для учнів, батьків та гостей колежу. У колежі реалізований проект ”Назавжди в пам’яті родинній”, видатна книга з розповідями, спогадами очевидців, їх родичів про часи Великої Вітчизняної війни, проходять зустрічі з відомими діячами-письменниками та митцями красного слова - Н.В. Кириян, В.М.Довжиком, М.Д.Сомом, В.В. Женченком, учні беруть участь у конкурсах літературної, художньої творчості громадянської тематики, проходять тематичні зустрічі з працівниками поліції, лікарями, ведеться робота за програмою «Турбота», акції милосердя до Міжнародного дня людей похилого віку, ”Діти - дітям”, а також колежани беруть участь у різноманітних міських та всеукраїнських акціях.

image005

image007

image009

Патріотичні та національні традиції

Мета формування патріотичних почуттів означає сьогодні вироблення і зміцнення в свідомості молоді високого ідеалу служіння своєму народові і гордості за свою Вітчизну, її історію й традиції, збереження землі, на якій жили їхні предки, на якій живуть вони, на якій житимуть їхні діти й онуки.

Важливе місце у національному відродженні України на сучасному етапі належить вихованню мовної культури. Кожен громадянин повинен вільно володіти держаною мовою, яка є засобом спілкування в державних,громадських установах та у навчальних закладах.

Формування патріотичних та національних традицій колежан відбувається через участь у туристсько-краєзнавчих експедиціях «Моя земля-земля моїх батьків», зустрічі учнівської молоді з ветеранами АТО, військовослужбовцями, екскурсії місцями бойової слави, в музеї, участь у міських акціях пов’язаних з голодомором, репресіями, уроки Скорботи і Пам’яті жертв голодомору, уроки пам’яті, присвячених подіям під Крутами, уроки мужності з нагоди відзначення Дня Збройних Сил України, Дня Захисника Вітчизни, Дня вшанування жертв війни, тематичні години «Україна єдина, Україна соборна», конкурс стіннівок «Захисник Вітчизни». У колежі традиційно проходять свята та тематичні бесіди до Дня української писемності, до Дня слав’янської культури, конкурси малюнків та плакатів до пам’ятних дат та свят, презентації проектів та конкурс сімейних літописів «Роде мій, красний!», загальношкільне свято «Низький уклін тобі, Вчителю!», свято Першого дзвоника «Шкільна стежина кличе нас у світлий і просторий клас», свято Останнього дзвоника, конкурси художників, юних поетів та прозаїків, виставка поробок із природного матеріалу «Вчимося бачити прекрасне».

image011

Урахування у плані всеукраїнських, обласних, міських і районних заходів

Конкретне планування виховної роботи школи – важлива умова її успішної діяльності. Плануючи виховну роботу, спільно з адміністрацією школи, класними керівниками, учителями - предметниками, активом учнівського самоврядування складаємо декілька видів планів виховної роботи у школі. Існує гнучка система планування виховної роботи заступника директора школи з виховної роботи з урахування різноманітних конкурсів різного рівня.

Робота МК над проблемами наступності

Методична комісія класних керівників, постійно вдосконалюючи свою роботу, сприяє професійному вдосконаленню особистості педагога, стимулює творчість класного керівника, який веде пошуки шляхів збагачення і розвитку змісту, форм і методів виховної роботи, формування гуманістичних цінностей у системі виховної роботи, спрямовуючи педагогічну акцентуацію на морально етичних та духовно-культурних компонентах, збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів, їх соціальний захист.

Поєднання планів з річним планом роботи

Планування роботи класних керівників пов’язане з річним планом роботи школи. Класні виховні заходи, години спілкування спрямовані на загальноколежанські тематичні місячники: дорожнього руху, правових знань, екологічного виховання, національно-патріотичного виховання, естетичного виховання, родинно-побутової культури, декаду слов’янської культури, тиждень протипожежної безпеки, дитячої та юнацької книги, рідної мови. Реалізуються спільними зусиллями проекти: «Мій край – моя історія жива», «Мова рідна, слово рідне», «Роде наш красний», «Вчимося у Сухомлинського», «За здоровий спосіб життя».

Демократичність засад самоврядування

Діяльність органів учнівського самоврядування сприяє згуртуванню шкільного колективу, розвитку громадської думки, більш ефективному входженню учнів у доросле життя. Органом учнівського самоврядування у колежі є Велика Рада Об’єднаних Сердець (ВРОС). Вона має двоступеневу структуру – загальношкільну і класну з чітким взаємозв’язком, що знаходить своє відображення у підпорядкуванні. А також у консультативному педагогічному керівництві органів учнівського самоврядування з боку педагогічного колективу школи. ВРОС має свій статут, структуру, яка складається з Департаменту освіти і науки, Департаменту культури, Департаменту спорту, соціального Департаменту, Департаменту комунікацій та інформації, що працюють за складеним планом. Членами ВРОС є учні 8-11 класів, які обираються шляхом голосування на звітно-виборчій конференції у травні. Члени ВРОС здійснюють контроль за виконанням правил внутрішнього розпорядку на вході у школу, організовують взаємодопомогу у навчанні, здійснюють підготовку до проведення олімпіад, конкурсів, предметних тижнів, допомагають доглядати за станом шкільного майна, слідкують за дотриманням правил внутрішнього розпорядку протягом дня, дисципліною та порядком під час перерв, допомагають у організації благодійної діяльності. З метою розвитку творчого потенціалу, впевненості в своїх силах в школі проводяться свята, вечори, лінійки, конкурси, концерти. ВРОС школи допомагає в організації та проведенні таких загальношкільних заходів як : «Колежанське сузіря», «Колеж має таланти», «День народження колежу», «КолежFEST», «Свято весни», «Свято творчої особистості», свято Першого та Останнього дзвоника, у проведенні ситуативних занять за принципом «Старші для молодших» з ПДР та ППБ, в організації новорічних ранків, конкурсі інсценізованих пісень та казок. Класні колективи беруть активну участь у щорічних конкурсах-акціях «Збережи природу» (збір макулатури), «Допоможемо птахам», «Збережи ялинку», «Козак - квест», «Інтелектуальний квест», проекту «Україна без сміття» (розподільний збір сміття), проведення конкурсу «Міс Екологія». Старанно готуються до різноманітних конкурсів плакатів та стіннівок, «Ми за здоровий спосіб життя», «Увага! Діти на дорозі!», беруть участь у районних та міських заходах,представники ВРОС брали участь у турнірі FirstLegoLeagueкоманда «Masters», де отримали другу нагороду в номінації «Проект «Пліч-о-пліч з тваринами». Отже, принцип ВРОС «Самі вирішили – самі зробили - самі відповідаємо» є одним із найважливіших у його роботі. Колеж керується інтересами і проблемами дітей, стає улюбленим місцем, де учні не лише вчиться, а й живуть повноцінним духовним життям.

Акції Милосердя

Морально – етичне виховання спрямоване на прищеплення та почуття моралі, міцних переконань і має постійно перебувати в центрі уваги колективу. Вчителі, класні керівники, адміністрація колежу проводять в цьому напряму певну роботу, а саме: бесіди, виховні години, темами яких є культура спілкування, морально-етичні правила поведінки, відносини між людьми тощо. Традиційним стало проведення акцій милосердя до Дня людей похилого віку, благодійні ярмарки «Смаколики», учні збирають необхідні речі для потреб воїнів АТО, вихованців інтернатів, дитячих будинків, співпрацюють з волонтерською організацією «Територія життя».

Робота з профілактики шкідливих звичок

У школі робота з профілактики шкідливих звичок (паління, вживання алкоголю, наркотичних речовин та токсикоманії) базується на популяризації здорового способу життя, максимальному залученні дітей до занять фізкультурою, спортом, мистецтвом, науково-дослідницькою роботою та проводиться паралельно батьками, вчителями, спеціалістами – медиками, юристами, працівниками ювенальної поліції. З метою профілактики шкідливих звичок, у колежі проводяться конкурси стіннівок та агітбригад до Дня боротьби зі СНІДом, Дня здоров’я, написання диктантів на різноманітні профілактичні теми, класних комісій чистоти та гігієни, спортивні змагання та свята, залучення спеціалістів-медиків. Колеж співпрацює із Клінікою Дружньою до молоді, учні беруть участь у круглих столах «Дослідження питної води» із студентами кафедри хімії в КНЕУ,вчителі проводять фізкультхвилинки на уроках. Учителі працюють над вихованням потреби в учнів у регулярних заняттях фізичною культурою, формування усвідомлення учнями ролі фізичної досконалості у всебічному гармонійному розвитку особистості, свідомого ставлення до зміцнення свого здоров’я як необхідної умови підготовки до суспільно корисної праці і захисту Батьківщини. Більшість учнів школи регулярно займаються вибраними видами спорту, відвідують ДЮСШ, вдосконалюються в обраному виді спорту, є кандидатами в майстри спорту з тайквандо, художньої гімнастики, кікбоксингу. Більшість з них є учасниками юнацьких збірних міста.

Відвідування шкільних гуртків

Охоплення дітей гуртковою роботою та організація відвідування шкільних установ, своєчасне інформування батьків та учнів, особливо пільгового контингенту – важлива частина виховної роботи класних керівників з учнями. У школі діють гуртки «Юний шахіст», «Образотворче мистецтво», «Прем’єра», «Захист Вітчизни», «Спортивні танці», «Юний художник», «Чародія», «Легоконс», «Суцвіття», «Байдики», «Квітучий дім».

Гуртківці організовують шкільні конкурси, виставки, проводять спортивні змагання, беруть участь у районних конкурсах: вокального співу, змагання з волейболу, стрільби, виставках поробок, малюнків.

Вчителі та класні керівники годину на тиждень присвячують роботі предметного гуртка для підготовки до різноманітних конкурсів та поповнення інтелектуального багажу. Багато учнів відвідують позашкільні установи та додаткові заняття.

Створення системи спортивно-масової роботи. Найулюбленіші спортивні заходи

В колежі система спортивно-масової роботи передбачає організацію спортивних змагань, проведенні колежанських спартакіад з футболу, баскетболу, тенісу, спортивних свят «Тато, Мама, Я – сильні, сміливі, спритні, кмітливі», «Здоров’я в порядку – спасибі зарядці», «Дідусь, татусь і син – бабуся, мама, донька – спортивна родина», а також в організації спортивних заходів під час канікул. Традиційними стали спортивні свята, до яких готуються і батьки, і класний керівник, і учні, і лідери старших класів . Учні постійно стежать за розвитком фізичної культури, спорту, туризму в Україні та за кордоном. Важливу роль у вихованні учнів відіграють позашкільні навчальні заклади спортивного багатоборства, спортивних секцій рукопашного бою.

Взаємодія з батьками

Успіх спільної діяльності педагогів та батьків великою мірою залежить від глибокого знання вчителем учнів, їхніх родин й тому у школі практикується детальне знайомство з родинами за програмою вивчення сім’ї. Саме за результатами вивчення сім’ї складається соціально-педагогічні паспорти класів, школи. Соціальна та психологічна служби колежу надають необхідну допомогу щодо виховання дітей (співбесіди, консультації); допомагають знайти правильне рішення, щоб уникнути конфліктів, передбачити непорозуміння; проводить семінари для батьків: «Про сімейні свята та цінності», «Збереження добрих відносин з дітьми у перехідному віці», «Як попередити участь дітей у небезпечних угрупуваннях» та ін. Велика увага у виховній роботі приділялась питанню запобігання насильства в сім’ї. З батьками проведено бесіди про недопустимість здійснення насильства в сім’ї. Активно залучається батьківська громада, учнівське самоврядування до проведення колежанських заходів: акцій милосердя, родинних колежанських свят, спортивних свят, до Дня Збройних сил України «Козацькі забави», «Свято матері», «Бабусі – наші добрі друзі», «Запрошуємо в родинне коло татусів». Батьки допомагають організовувати екскурсії по Києву та за його межі. Щорічно у колежі проходять конференції громадського самоврядування за участю батьків, дітей, де підводяться підсумки роботи та взаємодії за рік.

Суттєву допомогу у проведенні позакласних заходів надають батьки-фахівці: лікарі, юристи, економісти, робітники правоохоронних структур, МНС та ін.

Профілактика правопорушень

Один з найважливіших напрямів роботи з учнями є превентивне виховання, яке не можливо без тісної співпраці з поліцією, співробітниками прокуратур, батьками-юристами, адвокатами. Проводяться круглі столи за участю правознавців та психологів. Адміністрація колежу постійно запрошує фахівців для профілактичних зустрічей, бесід, круглих столів, практичних тренінгів, ситуативних занять з учнями.

Робота ради профілактики

Усвідомлюючи важливість радикальних змін у всіх сферах життя у нашій школі діє система профілактичної роботи по попередженню правопорушень серед школярів,створена Рада профілактики правопорушень.

Контроль за станом виховної роботи на ПР, НДП тощо

Для проведення різних підсумків різних видів контролю за станом виховної роботи використовують такі форми: накази, індивідуальні бесіди, розпорядження, винесення відповідних питань на нараду при директорі, на засідання педагогічної ради, методичні об’єднання та наради класних керівників.

Соціальний захист

Щорічно на початку року складається банк даних учнів школи, видаються накази щодо відповідальних за безкоштовне харчування та призначення громадського інспектора з охорони дитинства. Особлива увага надається учням пільгового контингенту. Класні керівники та адміністрація колежу проводять велику роботу в цьому напрямку: співбесіди з опікунами, з учнями та членами їх родин; анкетування; відвідують родини учнів вдома, спілкуються з членами батьківських активів, складають акти відвідування, соціальні паспорти сімей та класів. За традиціями нашої школи, при проведенні класних святкових, розважально-ігрових програм, конкурсів, вікторин, учні, які потребують особливої допомоги отримують призи, подарунки, підготовлені батьківськими активами класів.

Історія колежанського театру-студії «Мрія»

Колежанський театр було засновано в 2001 році.

Детальніше: Історія колежанського театру-студії «Мрія»

Кодекс честі колежанина

  • Сприймай людину такою, якою вона є: адже в кожного свої ідеали, здібності, мрії, переконання, уподобання.
  • Поступово звикай усюди спілкуватися українською мовою: ми живемо в незалежній державі Україні, вчимося в Українському колежі з державною мовою навчання.
  • Наша мова красива, чиста, мелодійна, то ж не забруднюй її брутальними словами. Мова - обличчя людини.
  • Знання - сила й капітал. Шукай нових знань і поглиблюй ті, що маєш. Шлях до самовдосконалення безмежний. Люби читати книги і будь допитливим: у книгах - мудрість, а в питаннях - шлях до пізнання.
  • Не соромся запитувати, адже кожному буває щось незрозуміло.
  • Якщо ти чогось не знаєш, не виконав домашнього завдання, не принижуй себе випрошуванням оцінки. Не шукай собі виправдань, а дізнайся і виконай необхідну роботу.
  • Якщо ти списуєш або підказуєш, то принижуєш себе і вчителя. Виходить, що ти не здатний зрозуміти, а вчитель - пояснити.
  • Коли хизуєшся своєю силою, вродою чи знаннями, пам'ятай: завжди є той, хто досконаліший від тебе, тож уникай зверхності, пихатості.
  • Якщо критикуєш, пропонуй щось своє.
  • Якщо пропонуєш щось змінити, візьми участь у роботі.
  • Коли всі працюють, не стій осторонь - це не чесно.
  • Пообіцяв - виконай. Не впевнений - не обіцяй.
  • Будь чесним. Скажеш неправду - втратиш повагу та довіру.
  • Поважай працю інших людей. Тобі ж приємно, коли поважають твою.
  • Пам'ятай: справи переконливіші за слова.
  • Жартуючи, не забувай: жарт лише тоді дотепний, коли всім смішно, в тому числі й тому, над ким жартують.
  • Шкільна форма дисциплінує та усуває нерівність можливостей, тому вона є обов'язковою в колежі.
  • Пам'ятай: власність (чия б вона не була) має бути недоторканою.
  • Прагни перемагати, але не будь-якою ціною, а в чесній боротьбі.
  • Привчайся давати собі накази і виконувати їх, корися своїй волі, а не примхам. Учись перемагати себе.
  • Умій визнавати свої помилки. Вчися пробачати і миритися.
  • Будь вірним другом. Самотнє життя таке прикре.
  • Будь чемним, привітним і гостинним. Завжди вітайся, дякуй, проси вибачення, вислухай і допоможи.
  • Щоб наше життя було приємним, піклуймося одне про одного.
  • Будь вимогливим, але передусім до себе: не виправдовуй своїх лінощів, поважай думку батьків, учителів, однокласників, ніколи не запізнюйся, сумлінно виконуй обов'язки чергового.
  • Не тримай у собі вміння та навички. Постійно шукай нагоди практично їх застосувати.
  • Бережи своє здоров'я для себе і майбутніх дітей. Уникай шкідливих звичок, (паління, алкоголю, наркоманії)…
  • Збагачуй свій духовний світ. Не забувай про 10 заповідей Господніх

Музей Василя Олександровича Сухомлинського

Постановою Кабінету Міністрів України від 23 вересня 1996 року Українському колежу присвоєне ім’я видатного українського педагога Василя Олександровича Сухомлинського.

Музей його імені було відкрито 28 вересня 1996 року, і за цей час його відвідали понад 224 тисячі осіб, із них: іноземців – 78, науковців-дослідників – 123, директорів шкіл – 321, заступників директорів – 353…

Василь Олександрович Сухомлинський – Герой Соціалістичної Праці, член-кореспондент АПН СРСР, заслужений вчитель України, публіцист, дитячий письменник, український Просвітитель, Добротворець, Гуманіст, Учитель, Людина, іменем якої названо вулиці і навчальні заклади, чий яскравий талант і сьогодні запалює в серцях багатьох учителів жагу творити добро, експериментувати, боротися і перемагати.

У центрі залу музею – барельєф Василя Олександровича, розташований на тлі слів: «Серце віддаю дітям», які є не тільки назвою найпопулярнішої книги, а й девізом усього його життя.

Структуру ціннісних орієнтацій, за В.О.Сухомлинським, складають такі якості особистості, як цілісність, надійність, вірність високим принципам та ідеалам, здатність до вольових зусиль в ім’я перемоги добра, наполегливість у досягненні мети,... Найтоншою сферою процесу формування духовного світу людини В.О. Сухомлинський вважав плекання моральних якостей, пов’язаних із внутрішнім світом особистості школяра, з почуттями, мотивами поведінки.

Берегиня, незмінна господиня музею В.О.Сухомлинського – Валентина Олександрівна Рослякова, разом із Радою музею, трепетно оберігаючи кожен експонат, радіючи кожній новій зустрічі із відвідувачами, координує діяльність лекторської групи, до якої входять 21 учень із різних класів колежу. Вони сприяють вивченню, пропаганді та поширенню педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського. Тематика лекцій: «Життєвий шлях В.О. Сухомлинського», «Мова – духовне обличчя людини», «В.О.Сухомлинський про виховання почуттів», «Сила духу починається з віри в моральні святині», «В.О.Сухомлинський про плекання громадянина», «Соромся порожнечі душі», «10 правил порядної людини», «В.О.Сухомлинський про сходження до духовності», «Подорож у чарівний світ казок» та інші збагачують духовний світ відвідувачів.

Опікується Рада музею і вивченням, дослідженням та поширенням знань про пам’ятки історії та культури, духовні святині, пам’ятки природи та щедру доброчинну діяльність меценатів Києва. Кращі лектори: Е.Папаян, Г. Данік, Н.Аль-Шамалі, С.Курас, К.Кучерявий, В.Четверикова.

У затишку музею відбуваються години спілкування, інтелектуальні ігри, круглі столи, обговорення прочитаних книг, конкурси, читацькі конференції, поетичні свічки, занурення у чарівний світ творів мистецтва, зустрічі з поетами, депутатами, вченими, студентами, ветеранами та батьками.

Духовна оаза Школи Радості - музей – спонукає кожного серцем прихилитися до нічим не зміряного за чистотою і глибиною джерела педагогічної спадщини Василя Сухомлинського.

Світлиця Дмитра Омельяновича Луценка

Відкриття Світлиці Дмитра Омеляновича Луценка відбулося у 2000 році за допомогою Тамари Іванівни, дружини поета.

Коли заходиш до Світлиці, здається, що світло блакитних очей поета - пісняра запрошує до спілкування. Всі експонати дбайливо збережені й передані Тамарою Іванівною, натхненницею і порадницею у створенні кожної світлини.

У Світлиці, фрагментарно відтворено життєвий і творчий шлях сина України -Дмитра Луценка.

Перша зустріч із ним "За Березовою Рудкою у дібровах і гаях голубою незабудкою бродить молодість моя" - розповідь про родину Дмитра Омеляновича. Тут вміщені світлини батьків поета, мальовничі краєвиди села, всім відомий палац Закревських.

Друга зустріч - "Мене життя навчило в трудний час боротись до останнього патрона", бачимо Дмитра Омеляновича прикордонником на заставі Бури, воїном-автоматником під час Великої Вітчизняної війни. Він пройшов Курську дугу, Сталінградську битву. Нагороджений орденами: Червона Зірка, Вітчизняної війни, Дружби народів, медалями «За відвагу», «За взяття Кенігсберга», «За доблесний труд» та інші.

Третя зустріч - це особиста доля поета. Родина, дружина, діти - їх місце у житті. "Розділю я порівну з тобою радощі і болі, й сподівання» - особливий, бо безмежну любов до своєї дружини Дмитро Омелянович проніс через усе життя.

Передчасна смерть улюбленої доньки Лариси тяжко вразила поета. Цьому приурочено четверту зустріч - «Озвися, ради Бога, де ти, де ти?» Десятки пісень, написані після тяжкої розлуки з донькою, увійшли в збірку "Незакінчена соната".

Світлини п'ятої зустрічі - «А роки, як розсідлані коні, в тумани червоні летять...» присвячені творчості письменника, як лауреата Державної премії імені Тараса Григоровича Шевченка (6 березня 1976 р.)

«Місто моєї долі» - така назва шостого стенду.

«Як тебе не любити, Києве мій»

Сьома і восьма зустрічі «Хай ясніє ім'я Твоє...» присвячені поетичній і пісенній спадщині Дмитра Луценка, що веде у світ української пісні. "Я лишаю в спадок людям щирим пісню й слово - нелегкий вантаж", - писав поет.

Світлиця є центром культури, гордістю Українського колежу імені Василя Олександровича Сухомлинського.

Музейна педагогіка

Музейна педагогіка - одна з форм сучасних освітніх технологій, яка є частиною навчально-виховного процесу в Українському колежі ім. В. О. Сухомлинського.

Пріоритетне завдання зустрічей у музейному просторі – навчити дітей пізнавати навколишній світ і самих себе. Аби зрозуміли вони: саме людина, висота її духовності – мірило всіх цінностей. Чудеса ж техніки, наукові відкриття лише підпорядковуються потребам особистості в її розвиткові. За цих умов, сподіваємося, наші діти вчитимуться розуміти душу й прагнення інших. І замисляться серйозно над такими поняттями, як доброта, терпимість і любов. Чи може бути щось важливіше? Музею В.О. Сухомлинського при Українському колежі імені В.О. Сухомлинського минуло вже 15 років. Ми всі сприймаємо його як живий організм зі своїми уподобаннями, правилами життя. Суттєвим є те, що музей, не дублюючи шкільної програми, допомагає дитині виробити цілісне уявлення про навколишній світ, пропонує подивитися на звичні явища з несподіваного ракурсу. І школа, і музей – єдиний освітній простір. У центрі нашої уваги – особистість В.О. Сухомлинського, його життя і діяльність. Про це – в експозиціях музею. Особливо велелюдно тут у вересні, адже 28-го числа день народження В.О. Сухомлинського. Усі учні з 1-го по 11-й обов’язково приходять сюди. Кожний клас обирає свою тему, пов’язану з життям і творчістю видатного педагога. Відтак з’являються нові альбоми, твори з роздумами колежан, ліричні віршовані рядки. З допомогою слова діти відкривають для себе багатство світу, що їх оточує. Є в колежанському музеї портретна галерея світочів педагогіки, які були пов’язані з Україною. В центрі – Василь Сухомлинський, а поруч його попередники – Костянтин Ушинський, Антон Макаренко, Софія Русова та Януш Корчак. Юні екскурсоводи розповідають про цих аристократів духу, а фоном звучить музика, яку гіпотетично вони могли слухати за життя: Гріг, Шопен, Рахманінов, Лисенко... Наші есе про видатних людей з портретної галереї започаткували музейну енциклопедію «Життя славетних педагогів». Вони не були знайомі між собою, та й жили в різний час. Утім, зустрівшись, одразу б відчули спорідненість душ. Їх багато що об’єднувало: висока честь і достоїнство, дивовижна самовідданість і любов до дітей, яку довели вони самим життям своїм. Кожен з них прийшов у педагогіку реформатором. Завдяки таким екскурсіям учні знайомляться з історією розвитку педагогічної думки, вчаться узагальнювати одержані знання. Надзвичайно важливим для В.О. Сухомлинського було «емоційне пробудження розуму» дитини. Разом із своїм учителем слухали вони музику природи і музику на платівках, співали, малювали, створювали свої маленькі картинні галереї, зберігаючи репродукції найвідоміших картин. Розвиваючи цю думку видатного педагога, ми започаткували в Музеї В.О. Сухомлинського Виставку однієї картини. Щомісяця – новий шедевр світового живопису: Ілля Рєпін, Віктор Васнецов, Архип Куїнджі, Михайло Врубель... Учні дізнаються не лише про життя і творчість цих художників. Ми пропонуємо дітям «пожити» в незнайомій атмосфері іншої епохи, інших традицій і характерів дійових осіб картини, зрозуміти і цю епоху, й поведінку героїв, відчути ритми того часу. Саме в музеї з використанням тої чи іншої картини відбуваються різні уроки: літератури, історії, етики, фізики, математики. Діти спостерігають, як діють всередині живописного твору закони аеродинаміки і гравітації, вивчають дроби і просторові математичні фігури. Акцент робимо на тих знаннях, які учні вже отримали і продовжують отримувати при вивченні різних предметів. Сподіваємося, такі інтегровані уроки допоможуть колежанам цілісно сприймати світ в усіх його складностях і протиріччях. Учні бачать при цьому барви, слухають музику. А значить – новий матеріал зігрівається ще й почуттями й переживаннями. 2012 року вийшла друком книга, народжена в Українському колежі, «Я неповторний світ вивчаю». Вона торкається однієї з форм сучасних освітніх технологій – музейної педагогіки, яка за сприятливих умов стає частиною навчально-виховного процесу. Сподіваємося, наші роздуми й певні кроки в цьому напрямі привернуть увагу й інших педагогів, працівників музеїв, зацікавлених у розвиткові й удосконаленні цієї справи. Обмін думками допоможе по-новому подивитися на діяльність шкільних музеїв. Ще одна наша книга, що з’явилася в рамках музейної педагогіки, - «Назавжди в пам’яті родинній», вийшла друком 2010-го року. Про Велику Вітчизняну війну розповідають діти. Не під враженням вивчених сторінок з підручника історії. Інформація, що міститься в книзі, передавалася від прадідусів і прабабусь їхнім дітям. Ніби у спадок. Потім дорослі вже спадкоємці розповідали героїчні історії своїм синам і донькам. Безперервна родинна сповідь. У книзі представлені фотографії з особистого архіву багатьох родин. Нині рідкісний цей матеріал становить історичну цінність. Згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 10.02.2010 року № 96 Музею В.О. Сухомлинського присвоєно почесне звання «Зразковий музей». А в травні 2012 року Музей В.О. Сухомлинського Українського колежу став переможцем конкурсу музеїв історії освіти при навчальних закладах м. Києва, присвяченого 110-річчю Педагогічного музею України, в номінації «Музейно-просвітницький проект».